مدیرکل راه آهن یزد گفت: راه آهن منطقه یزد با توجه به رشد 12 درصدی تناژ بارگیری در 6 ماهه سال جاری، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۳۰۸۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷ 09 October 2016
به گزارش تابناک یزد،سیدمصطفی داودی با اعلام این خبر افزود: در نیمه اول امسال هفت میلیون و 232 هزارتن مواد معدنی وکنستانتره از مبادی معدن چغارت، چادرملو و گندله سازی توسط ناوگان ریلی راه آهن یزد حمل شده که این میزان بارگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: بارگیری در راه آهن یزد نسبت به برنامه ابلاغی نیز 14 درصد رشد داشته و بیانگر تداوم صدرنشینی این استان در تناژبارگیری در طول چند سال گذشته است.
مدیرکل راه آهن یزد همچنین ادامه داد: تن کیلومتر بار خالص حمل شده راه آهن استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد ونسبت به برنامه ابلاغ شده 9 درصد رشد یافته است.
وی از رشد 46درصدی تخلیه گندله، کنستانتره و مواد شوینده در اداره کل راه آهن استان یزد خبرداد و گفت: این شاخص نسبت به برنامه ابلاغی 13درصد افزایش یافته است.
با توجه به اینکه چهار اداره کل راه آهن به راه آهن یزد متصل است هم اکنون این اداره کل، وظیفه ترانزیت و اتصال شبکه های ریلی راه آهن اصفهان، شرق، کرمان و هرمزگان را برعهده دارد.
راه آهن استان یزد با سهم بیش از 30 درصدی حمل و نقل بار راه آهن جمهوری اسلامی ایران در طول 15سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار داشته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار