کد خبر: ۳۱۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ 17 October 2016

به گزارش تابناک یزد،رییس پارک علم و فناوری یزد گفت: فناوری‌های هوایی و هوانوردی جزو اولویت‌های استراتژیک پارک علم و فناوری یزد است.

داریوش پورسراجیان با اشاره به اقدامات خوبی که تاکنون در این حوزه انجام شده است، اظهار کرد: صنایع هوایی صنایعی مادر محسوب می‌شوند که تحرک و پویایی در آنها باعث به حرکت درآوردن چرخ همه صنایع وابسته خواهد شد؛ لذا حمایت پارک از آن باعث رونق در شرکت‌های فناور خواهد شد و در یک معادله‌ برد – برد، از سویی عرصه‌های کاری وسیعی برای شرکت‌های فناور مستقر را باز می‌کند و از سویی صنایع هوایی و هوانوردی کشور را که امروزه از صنایع اولویت‌دار کشور است، رشد و توسعه خواهد داد.

وی اظهار کرد: صنایع هوایی و هوانوردی طیف وسیعی از صنایع و فعالیت‌ها نظیر قطعه‌سازی، طراحی صنعتی، ناوبری، مخابرات، الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات را شامل می‌شود و پارک علم و فناوری یزد می‌تواند با تکیه بر توان و تخصص شرکت‌های فناور مستقر در خود به بسیاری از این نیازها پاسخ گوید.

پورسراجیان همچنین با اشاره به مصوبه اخیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: طبق این مصوبه پارک علم و فناوری یزد به عنوان قطب تجهیزات فرودگاهی کشور انتخاب شده و این فرصت مغتنمی است برای شرکت‌های فناوری که می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.

وی، همچنین قرارداد 30 میلیون یورویی انتقال تکنولوژی ساخت هواپیماهای 2 تا 8 نفره یکی از شرکت‌های مستقر در پارک را فرصت مغتنمی در ایجاد تحول در حوزه فناوری هوایی در استان دانست و ابراز امیدواری کرد که در دو سال آینده، شاهد تولید این نوع هواپیما در یزد باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
استاددلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
با سلام وتقدیم احترام : سخنان مسئول پارک به اصطلاح علم وفناوری یزدصنعتگران فرهیخته واهل فن را به یاد این ضرب المثل می اندازد که"موش توسوراخ نمی رفت جارو هم به دمش بسته بود".
این اماکن پرهزینه ،پرسروصدا وبدون بازده که تحت نام پرطمطراق پارک علم وفن آوری ( که در حقیقت علم را "پارک" نموده بعضاً فن را از خارج "می آورند") به صرف پول بیت المال وهدر دادن وقت جوانان وبازی دادن آنها مشغولند مخصوصاً مرکز یزدظاهراً تکنولوژی های زمینی را دیگر در حد وجاهت وقامت علمی وفنی خود نمی بینند لذا نگاه خود را به آسمان معطوف داشته اند وقرار است طبق برنامه پیش بینی شده ازقبل که تاکنون چند مرحله از آن را چون مسافرت به ایتالیا درجریان سفر رئیس محترم جمهور ،اخذ مصوبه معاونت علم وفناوری ریاست جمهور و.... را به منصه ظهور رسانیده اند وبقیه را نیز تا اخذ دلارهای نفتی به پیش خواهندبرد ، قرار است با خرید چند فروند هواپیمای 2 و 8 نفره انتقال تکنولوژی داده صنعت هوائی کشور را روی غلطک پیشرفت بیندازند.
اینجانب پیشنهاد میکنم اکنون که حدود 14 سال از تاسیس اینگونه اماکن سپری شده است بازده کلی این اماکن ونیز شرکت های به اصطلاح دانش بنیان مستقر در آن ها توسط کمیته ای متشکل از خبرگان بی طرف مورد ارزیابی قرار گرفته با مشخص شدن نتایج مثبت حاصل از فعالیتشان قلم منتقدینی چون من برای همیشه شکسته شود. ودولت حمایت های همه جانبه خودرا در این ارتباط هم از نظر کمی هم کیفی گسترش دهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار