درسهایی از انتخابات آمریکا برای انتخابات 96 ;
اعلام نتایج آمریکا یکی از مهمترین شوک های سیاسی بود که در هفته های اخیر به جهان وارد شد زیرا برخلاف تمام پیش بینی های صورت گرفته دونالد ترامپ از صندوق های رای بیرون آمد اما این اتفاق بزرگ دارای چه پیام های سیاسی برای سیاستمداران جهانی است ، آیا این پیام شامل انتخابات سال 96 ایران نیز می شود؟
کد خبر: ۳۲۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹ 09 November 2016
شاید خیلی ها باور نمی کردند که در رقابت سنگین و ناعادلانه بین هیلاری کلینتون روباه مکار عرصه سیاست آمریکا و دونالد ترامپ کارآفرین و برج ساز آمریکایی کسی مانند ترامپ از رقابت پیروز بیرون آید .

امروز بدون شک روز شوک بزرگ آمریکا و جهان بود حتی خیلی ها مانند همین اصلاح طلب های تندرو خودمان انتظار موفقیت ترامپ را نداشتند و پیش از موعد و مانند همان سال ۸۸ در روزنامه هایشان خبر پیروزی هیلاری را با خوشحالی چاپ کردند اما غافل از اینکه مردم آمریکا دیگر از حقوقدان ها خسته شده اند و به دنبال تغییر اند هر چند رسانه ها و سیاستمداران با مردم نبودند و این را نمی خواستند.

امروز وقت گذاشتم و نظرات آمریکاییها را رصد کردم خیلی ها خوشحال اند خصوصا بدلیل اینکه مشتی بر سیاست بازان و باندهای قدرت آمریکا زده اند، اما در آن سوی ماجرا عده زیادی از مسیحیان و مذهبی ها آمریکا نگران سرنوشت کشورشان هستند از فسادها و راه های مختلف قانونی و غیر قانونی کسب درآمد ترامپ می گویند مانند خانه فسادی که تا چندی قبل بصورت علنی با برند ترامپ فعال بود!

آنها حتی نگران فردی هستند که قرار است به عنوان سومین زن ترامپ منصب بانوی اول آمریکا را بر عهده گیرد اما سابقه ای جز مدلینگ ندارد!

خوب یا بد امروز ترامپ انتخاب ملت آمریکاست و خوشبختانه بر خلاف هیلاری فاقد تجربه و روابط گسترده جهانی است و طبعا در چهار سال آینده شر کمتری از جانب آمریکا جهان را تهدید خواهد کرد و پس از آن هم آمریکا باید برای سالها مشکلات داخلی را تحمل کند و حتی با موضوعی مثل تجزیه ایالتهای ثروتمند روبرو شود.

حال با این اوصاف و در پایان باید دید که در کشور ما کاندیداهای احتمالی شرکت کننده در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سال 96 چه درسهایی را از رویداد تکان دهنده دریافت نموده اند و آیا پیام این واقعه تاثیری بر رویکردهای سیاسی کاندیداها خواهد داشت یا خیر !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار