سردار نقدی؛معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما با موسیقی مخالف نیستیم با گناه و فحشا مخالفیم. جناب سردار درست می فرمایند؛اما یک سؤال! آیا موسیقی سنتی ایرانی موجب گناه و فحشا می شود؟پس چرا بیشترین لغو کنسرت ها و ممنوعیت مجوزها مربوط به موسیقی پربار سنتی است؟
کد خبر: ۳۴۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 20 December 2016
سردار نقدی؛معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما با موسیقی مخالف نیستیم با گناه و فحشا مخالفیم.
 
وی توضیح داد: آن‌هایی به موسیقی ظلم می‌کنند که آن را با فحشا و گناه درمی‌آمیزند.

تابناک فارس:جناب سردار درست می فرمایند؛اما یک سؤال!
آیا موسیقی سنتی ایرانی موجب گناه و فحشا می شود؟پس چرا بیشترین لغو کنسرت ها و ممنوعیت مجوزها مربوط به موسیقی پربار سنتی است؟
 
وی افزود: شایسته است این ابزار برای تعالی انسان و تقرب و یاد خدا به کار گرفته شود؛ چراکه این ابزار می‌تواند در راستای کرامت انسان و تقویت روح ایستادگی در مقابل ظالمان و زورگویان باشد.

سردار نقدی یادآور شد: در این صورت این موسیقی نه‌ تنها حرام نیست، بلکه ثواب هم دارد؛ اما اگر این ابزار برای درهم شکستن کرامت و فضیلت انسان به‌ کار گرفته شود و اسبابی برای بردگی نفس و شیطان شود، در این صورت هنر نیست و جنایت است.

وی تصریح کرد: مشکل ما با گناه است نه موسیقی و مشکل آن موسیقی‌ است که زمینه‌ساز فساد، تجاوز و بی‌عفتی شود؛ مشکل آن موسیقی‌ است که مقدمه قتل و تعدی به حقوق دیگران شود.
 
وی گفت: آن چیزی که برازنده کشوری مانند ایران با پیشینه درخشان فرهنگ و تمدن بشری است، موسیقی فاخر منطبق بر چنین ارزش‌هایی است.
 
آیا فاخرتر از موسیقی سنتی با شعرهای پرمفهوم کلاسیک هم داریم؟شعرهایی سرشار از مفاهیم عرفانی و اخلاقی.
 
پس چه می شود که به ازای چندین مجوز برای کنسرت های پاپ که بسیاری از آن ها چه از نظر فنی و چه از نظر ارزش هنری بسیار پایین هستند یک مجوز آن هم به زور به کنسرت های فاخر و ارزشمند سنتی می دهند؟
 
اگر واقعا با موسیقی مشکلی ندارید و آن را راهی برای تعالی می دانید؛هرچه بیشتر به موسیقی فاخر ایرانی اهمیت دهید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار