کارشناس مسؤول مرکز خدمات سرمایه‌گذاری قزوین خواستار شد
کارشناس مسؤول مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: تخصیص بهینه منابع محدود، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران واقعی و در نهایت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی این استان در زمینه هدایت و حمایت از اقتصاد مقاومتی امری ضروری است.
کد خبر: ۳۸۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، علی‌اصغر موسوی در جلسه بررسی فرآیند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری که در سالن جلسات مرکز خدمات سرمایه‌گذاری این استان برگزار شد، با اشاره به سرمایه‌گذاری اظهار داشت: سرمایه‌گذار در ابتدا به این مرکز مراجعه می‌کند و اگر صلاحیت و اهلیت وی احراز شد، برای سرمایه‌گذاری متناسب با طرح مورد نظر اقدام می‌کند.

وی افزود: طی پیشنهادی که ارائه شد ابتدا شخص حقیقی یا حقوقی که قصد سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان را دارد، باید یکی از سه ویژگی را دارا باشد که از جمله آنان تأمین مالی تمام یا بخشی از پروژه از محل سرمایه خارجی بوده و یا پروژه‌های دانش‌بنیان به تأیید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور رسیده باشد و یا پروژه‌هایی که میزان سرمایه‌گذاری سه میلیارد تومان و بیشتر از این مقدار را دارا باشد.

کارشناس مسؤول مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان قزوین مطرح کرد: این طرح به منظور حفظ و صیانت از اموال بیت‌المال، تخصیص بهینه منابع محدود، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران واقعی و در نهایت هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی این استان در زمینه هدایت و حمایت از اقتصاد مقاومتی و کسب و کار نیروی انسانی استان ارائه شده است.

موسوی با بیان اینکه دامنه کاربرد این طرح برای پروژه‌های کلان اقتصادی است، عنوان کرد: این فرایند برای سرمایه‌گذارانی که نیازمند استفاده از اراضی ملی، منابع طبیعی و یا تغییر کاربری از کاربری کشاورزی هستند، قابلیت اجرا دارد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: شخص یا شرکت سرمایه‌گذار به سازمان و یا اداره مورد نظر مراجعه می‌کند و بعد از ارائه مدارک مورد نظر برای طرح درخواست متقاضی در کمیته اعتبارسنجی و تأیید صلاحیت وی مقدمات سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود.

گفتنی است در این جلسه پیشنهاداتی در خصوص حداقل مقدار سرمایه‌گذاری ارائه و مقرر شد در این خصوص بازنگری صورت گیرد و برای هر کدام از زمینه‌های سرمایه‌گذاری کمیته اختصاصی به وجود آید تا کارشناسی به صورت دقیق ادامه یابد و مقدماتی فراهم شود تا ادارات مربوطه با یکدیگر هماهنگ باشند و از دوباره‌کاری جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار