رئیس اداره قرآن اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین:
رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: به دلیل کمبود و ثابت نبودن فضاهای پرورشی و همچنین کم بودن زمان برای موضوعات آموزشی و پرورشی جامعه و خانواده هم باید در این امر سهیم باشند.
کد خبر: ۳۸۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین ،محرم ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برنامه‌های اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار داشت: معاونت پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش شامل چهار شاخه فرهنگی، هنری و مشاوره تحصیلی و اداره امور تربیتی و اداره عترت و قرآن است که برنامه‌ها و مسابقات متنوعی در آن دنبال می‌شود.

وی افزود: فعالیت این اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین در حوزه نماز برنامه‌هایی در زمینه نماز، طرح آموزش علمی، تعلیم و مرجع‌شناسی، جشن شکوفایی، اقامه نماز جماعت، گفتمان‌های دینی در حوزه نماز در سطح مدارس استان است که هر ساله برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: در حوزه عترت، طرح مصباح‌الهدی، هیأت‌های مذهبی، دانش‌آموزی و فرهنگی، سوگواره احلی‌من‌العسل، مهدویت و انتظار است.

ملایی یادآور شد: در حوزه کارشناسی قرآن، حفظ موضوعی قرآن، طرح نهضت ملی حفظ، دارالقرآن و محافل انس با قرآن از اهم فعالیت‌های این حوزه‌ها است.

این مسؤول با اشاره به زیر مجموعه‌های اداره  قرآن، نماز و عترت تصریح کرد: کارشناسانی که در سطح مناطق آموزشی این اداره فعالیت می‌کنند، شامل همان چهار گروه معاونت پرورشی هستند که حدود 14 کارشناس در 14 منطقه آموزشی فعالیت‌های خود را زیر نظر اداره عترت در سطح مدارس انجام می‌دهند.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به عملکرد مکتب‌القرآن و مؤسساتی که زیرنظر این اداره فعالیت می‌کنند، گفت: فعالیت مکتب القرآن و مؤسسات قرآنی زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی و بخشی هم زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد صورت می‌گیرد اما دارالقرآن‌ها مؤسساتی است که براساس تعریف وزارتخانه، به طور تخصصی، زیر نظر اداره عترت فعالیت می‌کند و فقط افرادی که دوره‌های عمومی را طی کرده باشند، می‌توانند در این مؤسسات به صورت تخصصی مشغول آموزش شوند.

ملایی با اشاره به حمایت از حافظان گفت: حافظانی که تازه آغاز به کار کره‌اند، از طریق سایت وزارت آموزش و پرورش ثبت‌نام کنند و پس از ثبت‌نام، اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین ابتدا طی مراحل مختلف از آن‌ها آزمون گرفته و این حافظان پس از موفقیت به مراحل استانی راه می‌یابند؛ حدود یک سال است که نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: فعالیت‌هایی در مقاطع مختلف تحصیلی صورت می‌گیرد که در مقطع متوسطه، از مبلغانی که در حوزه‌های علمیه فعالیت می‌کنند تا در دبیرستان‌های سطح شهر حضور یافته و به سؤالات و شبهات دانش‌آموزان پاسخ داده شود.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: همچنین برگزاری گفتمان‌هایی در زمینه نماز و حجاب در مقطع دبیرستان از اهم فعالیت‌های این اداره در مقطع متوسطه بوده؛ در مقاطع دیگر برگزاری جشن شکوفایی، اقامه نماز هرروزه، آموزش عملی نماز است.

ملایی بیان کرد: در زمینه پرورش مربیان قرآنی معاونت پژوهشی و برنامه‌ریزی نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت، نیروهایی را آموزش می‌دهد که به عنوان معلمان قرآن هستند.

این مسؤول ادامه داد: به دلیل کمبود و ثابت نبودن فضاهای پرورشی و همچنین کم بودن زمان برای موضوعات آموزشی و پرورشی، نمی‌توان تمام رسالت آموزش را به عهده معلمان قرآن نهاد، بلکه جامعه و خانواده هم در این امر سهیم هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار