کد خبر: ۴۵۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲ 13 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ سیستم مدیای ثابت مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزدی در مراسمی با حضور قائم مقام وزیر نیرو و مدیران ادارات برق و آب استان یزد به بهره‌برداری رسید.

 ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد پس از افتتاح چند پروژه شرکت‌های برق منطقه‌ای، آب و فاضلاب و آب و فاضلاب روستایی استان یزد، از سیستم مدیای ثابت مولدهای نیروگاه سیکل ترکیبی یزدی بهره برداری کرد.

برای افتتاح این پروژه که نقش بسیار مهمی در توسعه صنعت برق استان یزد دارد و سبب بهبود فعالیت نیروگاه سیکل ترکیبی یزد استان می شود، 40 میلیارد ریال هزینه صورت گرفته و پروژه توسط شرکت آی من سرو انجام شده است.

با افتتاح این پروژه بزرگ، به صورت تقریبی، 15 مگاوات به ازای هر واحد و در مجموع افزایش 30 مگاواتی در ساعت برای دو واحد مجموعه سیکل ترکیبی یزد افزایش تولید به وجود می آید.

با توجه به نیاز این پروژه به مصرف آب برای تولید برق به روش سیستم مدیای ثابت مولدهای نیروگاه، به ازای تولید هر مگاوات برق در هر ساعت، یک متر مکعب آب پرمیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با توجه به افزایش قابل توجه تولیدی توربین‌های گازی به واسطه کاهش دمای هوای ورودی به کمپرسور‌، سیستم مدیا یکی از روش‌های کاهش دمای هوای ورودی کمپرسور بوده که با روش هدایت آب بر روی پدهای این سیستم و تبخیر اب در زمان عبور هوا از روی پدها سبب کاهش قابل ملاحظه دما‌ی ورودی و در نتیجه افزایش 30 مگاواتی تولیدی برای دو واحد تورین گاز v94.2 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار