مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتي استان يزد گفت: با راه‌اندازی مركز مبادلات پيمانكاري فرعی (ISPX) در استان يزد زمينه توانمندسازي واحدهاي صنعتي كوچك و متوسط و تشكيل زنجیره‌های عرضه و تأمین كالا را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۵۰۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 28 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»سید مسعود عظیمی در جلسه مشورتی فعالین اقتصادی استان یزد با اشاره به راه‌اندازی مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (ISPX) در استان یزد گفت: این مرکز فرصت بسیار خوبی است برای صنایع کوچک تا بتوانند به واحدهای صنعتی بزرگ متصل شوند و در تأمین کالا و قطعات موردنیاز آن‌ها شریک شوند.

وی افزود: ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی (SPX) یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در جهت اجرای شعار اقتصاد مقاومتی،‌ تولید و اشتغال در سال جاری صورت گرفته است.

عظیمی بابیان اینکه این مرکز سبب تسهیل یکپارچگی شرکت‌های داخلی و پیمانکاران فرعی (صنایع کوچک و متوسط) در زنجیره خریداران بزرگ دولتی و خصوصی (در سطح ملی و خارجی) می‌شود، ادامه داد: درصورتی‌که بتوان چنین ساختاری را برای صنایع استان تعریف کرد، گام مؤثری برای مرتبط ساختن صنایع کوچک به صنایع بزرگ برداشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی یزد، هدف از راه‌اندازی این مرکز را شناسایی صنایع پیمانکاری و توانمندسازی آن‌ها عنوان کرد و افزود: با همکاری واحدهای صنعتی با این مرکز امیدواریم اقدامات عملی برای استفاده از ظرفیت خالی صنایع کوچک، کاهش قیمت تمام‌شده، کنترل کیفیت محصولات، تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع بزرگ و کوچک در سطح استان انجام شود.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های پیشرفت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، استفاده از امکانات بخش خصوصی ازجمله مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی «spx» است، افزود: سعی در حل مشکلات فعالان اقتصادی دارد و با عضو شدن در آن می‌توان واحد خود را به جهان معرفی کرده و به بازاریابی محصولات پرداخت.

علی‌اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این نشست گفت: برای اینکه کسب‌وکار صنایع استان رونق بگیرد و سطح همکاری صنایع بهبود یابد، ضروری است تا واحدهای صنعتی کوچک و متوسط اطلاعات خود اعم از نوع محصولات، ظرفیت تولید، میزان کیفیت تولیدات و پتانسیل‌های موجود در واحد خود را به این مرکز ارائه کنند تا به اطلاع دیگر فعالان اقتصادی برسد و آن‌ها بتوانند از پتانسیل‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی بابیان اینکه spx این امکان را برای صنایع کوچک و متوسط فراهم می‌کند، تصریح کرد: برای رشد کردن لازم است از قالب‌های فردی خارج‌شده و با دیگران تعامل داشت و عضو شدن در مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی راهی برای معرفی بهتر و تولید محصولات بیشتر مطابق با استانداردهای جهانی و حضور در عرصه بین‌المللی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار