کوچک‌زاده خبر داد؛
رییس حوزه هنری یزد از اکران 7000 دقیقه فیلم برای 1300 تماشاچی طی یک سال گذشته در این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 26 August 2018

«محمدصادق کوچک‌زاده» با بیان این‌که از آغاز فعالیت باشگاه فیلم حوزه هنری یزد در تابستان 96 تاکنون 52 فیلم که نیمی از آنها ایرانی بود اکران و تحلیل شده است،‌اظهار کرد: سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم این باشگاه در یک سال گذشته هزار و 300 صندلی، تماشاگر داشته ‌که امیدواریم امسال به رقم قابل توجهی افزایش پیدا کند .

وی با اشاره به پخش حدود هفت هزار دقیقه فیلم در این مدت، افزود: اکران و تحلیل فیلم و گفتگو و دورهمی صمیمانه اهالی سینما در روزهای سه‌شنبه هر هفته از جمله اقدامات انجام شده و حرکتی در راستای توانمندسازی استعدادهای هنری است .

رییس حوزه هنری یزد در ادامه از اکران و بررسی فیلم‌های مستند در دومین سال فعالیت این باشگاه خبر داد و گفت: علاوه بر فیلم‌های بلند داستانی و انیمیشن، برخی آثار مستند ایرانی و خارجی که کمتر دیده شده نیز در این نشست‌ها پخش و درباره آن‌ها صحبت خواهد شد .

کوچک‌زاده با اشاره به آماده‌سازی و تجهیز سالن چندمنظوره این مرکز در آینده نزدیک،‌تصریح کرد: با تکمیل این سالن برنامه اکران فیلم نیز باکیفیت‌تر و استانداردتر برگزار می‌شود.

وی حضور مدیران فرهنگی و هنرمندان مطرح استان به عنوان کارشناس برنامه را از نقاط مثبت نشست‌های اکران فیلم عنوان و ابراز امیدواری کرد در دومین سال فعالیت باشگاه، آثار بهتر و باکیفیت‌‌تری اکران شود و به رشد و تقویت هر چه بیشتر جریان فیلمسازی در استان کمک کند .

این مقام مسئول با بیان این‌که تداوم این برنامه با همت و همراهی هنرمندان میسر است، خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه برنامه‌ها نیازمند تلاش، جدیت، استقامت و بردباری است و نتایج آن در آینده مشخص خواهد شد .

وی به انتخاب فیلم‌ها توسط گروهی از فیلمسازان استان اشاره کرد و افزود: به پیشنهاد هنرمندان و اهالی سینما عموم فیلم‌های روز ایران و جهان توسط این گروه انتخاب و اکران می‌شود و مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد .

کوچک‌زاده همچنین به حضور اساتید و فیلمسازان مطرح کشور در این برنامه اشاره کرد و ادامه داد: در راستای ایجاد تعامل، تبادل اطلاعات و هم‌افزایی میان هنرمندان یزدی و سایر استان‌ها در نظر داریم بنا به ضرورت از کارشناسان کشوری در جهت ارتقای نشست‌های اکران و تحلیل فیلم استفاده کنیم .

در ادامه علیرضا غفاریان مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان هم ضمن قدردانی از همراهی و همیاری هنرمندان و اهالی سینما در برگزاری پیوسته این نشست‌ از اکران آثار بلند فیلمسازان یزدی در این برنامه خبر داد .

در این مراسم همچنین یاد و خاطره زنده یاد استاد عزت‌الله انتظامی و سید ضیاءالدین دری، دو تن از چهره‌های برجسته سینمای ایران گرامی داشته شد .

در ابتدای این برنامه که پنجاه و دومین نشست اکران و تحلیل فیلم این باشگاه محسوب می‌شد فیلم سینمایی «اجاره نشین‌ها» ساخته داریوش مهرجویی با بازی زنده یاد عزت‌الله انتظامی پخش شد .

اهدای یادمان یک‌سالگی باشگاه فیلم حوزه هنری به کارشناسان و برش کیک، پایان بخش این جشن بود .

گفتنی است؛ سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم، عصر سه‌شنبه‌ هر هفته در حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار