استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: اگر تسهیلات دولتی به‌ صورت مناسب و هدفمند به خدمت گرفته شود، روستاها می‌توانند مهاجرپذیر باشند و به واسطه ایجاد اشتغال و امکانات زیرساختی شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.
کد خبر: ۷۲۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 16 March 2019

«محمدعلی طالبی» در جلسه هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر و روستا که با حضور آیت‌الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ابرکوه یکی از مناطق مستعد توسعه روستایی است لذا اگر تسهیلات دولتی به‌صورت مناسب و هدفمند به خدمت گرفته شود، روستاها می‌توانند مهاجرپذیر باشند و به واسطه ایجاد اشتغال و امکانات زیرساختی شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.

وی ضمن انتقاد از برخی طرح‌هایی که به اسم اشتغال‌زایی انجام می‌شود، تصریح کرد: بعضاً مشاهده می‌شود به‌جای این که روستاییان از تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده کنند، برخی از شهرنشینان این تسهیلات را گرفته و در مناطقی خارج از شهر اقدام به انجام فعالیت می‌کنند و به‌ جای روستاییان، شهروندان از این ظرفیت استفاده می‌کنند.

طالبی با تأکید بر این که بخشداران باید برای افزایش جمعیت بخش تلاش کنند، افزود: باید با دادن تسهیلات به دست افرادی که توانایی تولید و کارآفرینی دارند، بر توسعه اشتغال در روستاها متمرکز شویم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که طرح‌های مناسب اجرا و در مقابل ضرری هم وارد نشود.

وی در ادامه با بیان این که قریب به اتفاق مردم ایران دلبسته نظام هستند، گفت: بعضی خط‌کشی‌های سیاسی نباید مردم را از یکدیگر جدا کند به‌ ویژه در شرایط فعلی که انتظار می‌رود همه مسئوولان اختلافات را کنار گذاشته و برای پیشرفت کشور تلاش کنند.

استاندار عنوان کرد: برخی مسائل اگر با بیان سیاسی مطرح شود، بعضاً برای مردم قابل‌پذیرش نیست اما اگر در یک فضای تعاملی و گفتمان مطرح شود، بیشتر مورد پذیرش قرار گرفته و نقاط ضعف هم راحت‌تر شناسایی و برطرف می‌شود.

آیت‌الله »محمدرضا ناصری» امام ‌جمعه یزد نیز ضمن اشاره به برخی از بیانات رهبرمعظم انقلاب در گام دوم انقلاب، ابراز کرد: آموزش‌ و پرورش باید رشد عقلی، ایمانی و اعتقادی جوانان را افزایش دهد تا بتوان در برابر تبلیغات سو دشمنان مقاومت و از ارزش‌های نظام اسلامی را پاسداری کرد.

وی با تأکید بر این که نباید خود را در مقابل غرب ببازیم، افزود: شما شوراییان در روستاها باید به فکر تقویت بنیه دینی و اعتقادی جوانان باشید و در حوزه علم‌آموزی آنان را یاری کنید تا به مدارج عالی دست یابند چرا که بسیاری از دانشمندان، عالمان، بزرگان و نوابغ، فرزندان همین روستاها هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار