سطح گلخانه‌های استان بوشهر با حدود ۳۲ درصد افزایش، از ۳۰۲ هکتار به ۴۰۰ هکتار رسیده است.
کد خبر: ۸۴۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 28 April 2020

گلخانه‌های استان بوشهر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال ۹۸ با ایجاد ۹۸.۱ هکتار گلخانه جدید، سطح گلخانه‌های استان به ۴۰۰ هکتار و ۴۴۶ واحد رسید.

سمیه فرح بخش افزود: شهرستان‌ دشتی با ایجاد ۴۵ هکتار و شهرستان دیر با ساخت ۲۴ هکتار گلخانه‌ جدید بهترین وضعیت سطح توسعه را به خود اختصاص دادند.

اوعنوان کرد: تا پایان سال ۹۷، در ۳۰۲ هکتار گلخانه بیش از ۵۹ هزار تن محصولات سبزی و صیفی شامل گوجه فرنگی و خیار، و یک میلیارد قطعه نشا تولید شد که حالا با توسعه سطح گلخانه‌ها، امکان تولید به ۸۸ هزار تن محصول با کیفیت و قابل صادرات، و یک میلیارد و صد میلیون قطعه انواع نشا فراهم شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه، بر اساس ابلاغ صورت گرفته امسال باید ۱۱۰ هکتار گلخانه جدید در استان ساخته شود، بیان کرد: به این ترتیب، سطح گلخانه‌های استان تا پایان سال ۹۹ به ۵۱۰ هکتار خواهد رسید که پیش بینی می‌شود در آن‌ها ۱۱۲ هزار تن انواع محصول سبزی و صیفی تولید شود.

فرح بخش، افزایش بهره وری آب تا پنج برابر، افزایش عملکرد محصول تا ۶ برابر در واحد سطح نسبت به فضای باز، مدیریت عوامل زیان رسان، کاهش خطرپذیری تولید و ایجاد اشتغال ۱۰ نفر به ازای هر هکتار را از جمله مزایای کشت گلخانه‌ای عنوان کرد.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار