بدهی بیمه به دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی استان اردبیل گفت: بدهی 800 میلیارد ریالی بیمه های درمان به این دانشگاه مشکل ساز شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 04 October 2015
دکتر فرهاد پورفرضی روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات امور بهداشت و درمان خلخال افزود: در حالی که با اجرای طرح تحول سلامت درآمد دانشگاه علوم پزشکی کاهش یافته تاخیر در پرداخت بدهی 800 میلیارد ریالی حق بیمه های درمانی از سوی شرکت های بیمه گذار این دانشگاه را با مشکل جدی کمبود نقدینگی مواجه کرده است.
وی گفت: مجموع درآمد سالانه دانشگاه علوم پزشکی استان با احتساب مبلغ بدهی شرکت های بیمه یک هزار و 300 میلیارد ریال است و در صورت پرداخت نشدن رقم بدهی از سوی این شرکت ها بخش بهداشت و درمان استان با مشکل جدی در بحث مالی روبرو خواهد شد.
پورفرضی اظهار کرد: با اجرای طرح تحول سلامت و کاهش پرداختی بیماران به بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ، درمانی استان بیماران با بیمارستان ها آشتی کرده و بررسی ها حاکی از رضایتمندی 91 درصد از مردم استان از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در استان است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین به کاهش 52 درصدی عمل های جراحی سزارین در
بیمارستان های دولتی این استان اشاره کرد و افزود: در حالی که پیش از اجرای طرح تحول سلامت استان 65 درصد از زایمان ها در استان به صورت سزارین بود این رقم به 13 درصد در شش ماه اول سال جاری کاهش یافت.
وی از افزایش تعداد پزشکان مراکز بهداشت روستایی استان خبرداد و گفت: با افزوده شدن 60 پزشک جدید مجموع پزشکان مراکز بهداشت روستایی به از 110 پزشک به 170 نفر افزایش یافته و تمام مراکز بهداشت روستایی استان دارای پزشک مقیم هستند.
او اظهار کرد: با ورود 60 پزشک متخصص به سیستم بهداشت و درمان استان در نیمه دوم امسال مشکل کمبود پزشک متخصص در شهرستان های مختلف استان از جمله خلخال برطرف خواهد شد.
دکتر پورفرضی با بیان اینکه به دلیل کمبود پزشک متخصص رادیولوژی زن در استان و کشور امکان تامین پزشک متخصص رادیولوژی زن برای بیمارستان خلخال وجود ندارد افزود: برای جبران کمبود پزشکان متخصص در خلخال از اول آبان یک پزشک متخصص رادیولوژی مرد ، یک پزشک متخصص جراحی و پزشک متخصص چشم به جمع پزشکان متخصص این بیمارستان خلخال اضافه خواهد شد.
وی در زمینه راه اندازی پنج کلینیک تخصصی در پنج شهرستان استان گفت: عملیات اجرایی ساختمان این کلینیک ها با تخصیص 10 میلیارد ریال اعتبار اولیه به زودی آغاز خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، فرماندار خلخال نیز در این نشست با تقدیر از عملکرد دانشکده علوم پزشکی خلخال در جلب رضایت عمومی از خدمات بهداشتی و درمانی گفت: تامین هزینه های درمانی دغدغه بسیاری از اهالی محروم و کم درآمد خلخال پیش از اجرای طرح تحول سلامت بود که با اجرایی شدن آن مشکلات بهداشتی مردم برطرف و مردم خلخال با سیستم بهداشت و درمان این شهرستان آشتی کردند.
علی نظری با اعلام همکاری برای احداث ساختمان کلینیک تخصصی شهر خلخال خواستار تعیین تکلیف ساختمان رها شده مرکز درمانی منطقه گونی شهر خلخال ، تکمیل ساختمان آزمایشگاه مرکزی و تامین امکانات مورد نیاز بخش ارتوپدی بیمارستان خلخال از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان شد.
در پایان این جلسه اعضای حاضر از محل احداث کلینیک تخصصی خلخال در محوطه بیمارستان 50 تختخوابی قدیم واقع در مرکز این شهر بازدید کرده و محل مورد نظر برای احداث ساختمان کلینیک تایید شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار