شهردار: طرح جامع شبکه دفع آب‌های سطحی آبادان ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز دارد

شهردار آبادان گفت: برای اجرایی شدن طرح شبکه دفع آب‌های سطحی در این شهر ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.
کد خبر: ۱۱۸۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲ 08 September 2024

تابناک خوزستان: یاسین کاوه‌پور اظهار کرد: با نزدیک شدن به فصل بارندگی عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی با تلاش نیروهای خدماتی شهرداری آغاز شد.

وی با قدردانی از همراهی آبفا آبادان بیان کرد: متاسفانه برخی نقاط خط فاضلاب در خطوط دفع آب‌های سطحی ریخته می‌شود که شهرداری به جهت اقدامات مشترک پس از نشست‌هاش مشترک و هم افزایی با آبفا به صورت مشترک لایروبی در این مناطق رل انجام می‌دهد.

شهردار آبادان گفت: با هماهنگی آبفا و شهرداری آبادان لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی به صورت ویژه در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود با انجام آن نسبت به سال‌های گذشته آبگرفتگی کمتری را در فصل بارندگی شاهد باشیم.

شهردار آبادان ادامه داد: امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تفاهم نامه چهار هزار میلیارد ریالی که برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب این شهر منعقد شده به مرحله اجرایی برسد تا در فصل‌ بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر نباشیم.

کاوه‌پور افزود: آبادان جز اولین شهرهای استان خوزستان است که مطالعات جامع شبکه دفع آب‌های سطحی را انجام داد و به تایید نیز رسید.

کاوه پور بیان کرد: طبق برآورد اولیه برای اجرای این طرح نیاز به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امیدواریم با تامین این اعتبار شبکه دفع آب های سطحی به صورت کامل در آبادان اجرا گردد.

شهردار آبادان با بیان اینکه تقسیم کار برای لایروبی سطح شهر انجام شده، ادامه داد: مناطق سه گانه موظف هستند کانال دفع آب‌های سطحی در مناطق خود را به صورت ویژه لایروبی کنند.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت زمانی، باید با تمام توان و امکاناتی که در اختیار داریم در این زمینه گام برداریم تا رضایتمندی شهروندان را فراهم سازیم.

کاوه‌پور بر ضرورت اولویت‌بندی فعالیت‌ها در این زمینه تاکید کرد و اظهار کرو: باید ضمن شناسایی نقاط بحرانی شهر از جمله کوی ذوالفقاری، علوانیه، جمشیدآباد، سلیچ، کوی ولیعصر، مرکز شهر و ... راهکارهایی را تعریف کنیم ضمن آنکه باید اولویت ما پیشگیری از وقوع هرگونه بحران احتمالی باشد.

کاوه‌پور، بحث دفع آب‌های سطحی، لایروبی و جلوگیری از آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به مدت زمان باقی مانده تا آغاز فصل پاییز و همچنین با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارندگی‌های زودهنگام و شدید، نقاط آسیب‌پذیر و بحرانی آبادان با هدف پیشگیری از آبگرفتگی، شناسایی واولویت بندی می‌شوند.

شهردار آبادان با اشاره به احداث کانالها و مسیرهای کانیو در برخی مناطق شهر گفت: این اقدام در راستای دفع آب های سطحی در برخی نقاط انجام شده ضمن اینکه در برخی نقاط شهر نیز سپتیک گذاری شده است، تمامی ایستگاه های پمپاژ در سطح شهر اورهال شده تا برای فصل بارندگی آماده باشند.

شهر آبادان دارای ۴۰۰ کیلومتر کانال دفع آب های سطحی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار