برگزاری مراسم رونمایی از تندیس‌های مشاهیر ایران و تابلوهای رجال شهرستان قوچان

مراسم رونمایی از تندیس‌های مشاهیر ایران و تابلوهای رجال شهرستان قوچان با حضور میهمانان ویژه‌ای از سطح شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱ 19 September 2024

به گزارش تابناک رضوی از قوچان، در این مراسم، امام جمعه شهرستان قوچان، معاونت عمرانی فرمانداری، اعضای شورای اسلامی شهر قوچان و همچنین اعضای هیئت رئیسه، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی قوچان حضور داشتند.
در این مراسم از ۴ تندیس اهدایی مشاهیر ایران که توسط استاد صالح موسویان، از اساتید برجسته در حوزه هنرهای تجسمی و حجم‌سازی، ساخته شده‌اند، رونمایی شد. این مشاهیر ایرانی شامل شیخ بهایی، حکیم عمر خیام، خواجه نصیرالدین طوسی و زکریای رازی می‌باشند.
استاد صالح موسویان، هنرمند نام‌آور قوچانی، مجسمه‌های فاخر و مشهوری را در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، مشهد، کیش و غیره طراحی و نصب کرده است. همچنین دو مجسمه بزرگ شهید صیاد شیرازی به ارتفاع ۵ متر و مجسمه میرزا سنگلاخ قوچانی، از خطاطان برجسته شهرستان قوچان، توسط این هنرمند ساخته شده و در آینده نزدیک در شهرستان قوچان نصب خواهد شد.
در این مراسم همچنین از ۱۲ تابلوی معرفی رجال علمی، هنری و همچنین علما و شهدای شاخص شهرستان قوچان رونمایی گردید. شایان ذکر است که ۴ تندیس مشاهیر ایران در سطح پردیس دانشگاه صنعتی قوچان و در محوطه دانشگاه نصب شده‌اند و تابلوهای معرفی رجال و مشاهیر قوچان نیز در فضای لابی ساختمان شهید سلیمانی نصب گردیده‌اند که دانشجویان، کارکنان، اساتید و مراجعین محترم می‌توانند از آنها بازدید به عمل آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار