افزایش تعداد خانه‌های شهروند در اردبیل

شهردار اردبیل گفت: راه‌اندازی خانه شهروند گامی در راستای گسترش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر بوده که راه‌اندازی این خانه در سایر شهرک‌های شهر اردبیل انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸ 12 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حمید لطف‌اللهیان بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی اقدامات فرهنگی شهرداری اردبیل اظهار داشت: امروزه خدمات تنها شهری و عمرانی دیگر پاسخگوی نیازهای ساکنان شهرها نیست و شهرداری در واقع نهادی اجتماعی و فرهنگی تلقی می‌شود که بیشتر مشکل‌ها را می‌توان با توجه بیشتر به این حوزه رفع کرد.

وی افزود: تاریخ درخشان و پرافتخار شهر اردبیل نشان می‌دهد که شهروندان این شهر شایسته بهترین خدمات هستند و شهرداری با تمام تلاش برای ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر تلاش می‌کند که البته دیگر اداره امور شهرها بدون مشارکت خود شهروندان امکان پذیر نیست.

شهردار اردبیل از شهروندان یک شهر به عنوان سرمایه‌های اجتماعی آن شهر یاد کرد و گفت: هر یک از ما شهروندان در هر ابعادی نیازمند آموزش هستیم چرا که یک فرد و شهروند آموزش دیده، زندگی با کیفیت مطلوب‌تری را در شهر تجربه خواهد کرد.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: در همین راستا بهره برداری از نخستین «خانه شهروند» اردبیل را می‌توان گامی عملی در راستای تحقق شعار و برنامه شهرداری اردبیل دانست که این خانه آموزش‌های لازم در زمینه مسائل شهری را به شهروندان ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه این مرکز در مجتمع مسکونی فرهنگیان شهرک کوثر به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: راه‌اندازی خانه شهروند گامی در راستای گسترش مشارکت شهروندان در اداره امور شهر بوده که مشابه این اقدام در سایر شهرک‌های شهر نیز انجام می‌شود چرا که واگذاری امور مردم به خود مردم بهترین شیوه مدیریت شهر است.

شهردار اردبیل با اشاره به برخی مشکلات شهری موجود در اردبیل بیان کرد: مشکلاتی نظیر ترافیک در سطح خیابان‌های شهر نیازمند همکاری و تعامل شهروندان است که این نیاز ضرورت ارائه آموزش‌های لازم فرهنگ ترافیک به شهروندان را نشان می‌دهد.

لطف‌اللهیان از تولید زباله به عنوان یکی دیگر از مشکلات شهر اردبیل یاد کرد و افزود: باید در زمینه تولید زباله یک سری آموزش‌هایی لازم به روش‌های مختلف به شهروندان ارائه شود چرا که از آنجایی که هزینه مورد نیاز برای جمع آوری و دفن زباله ها از محل منابع دریافتی از خود شهروندان تأمین می شود، لذا طبیعی است اگر خود شهروندان در نحوه و میزان تولید و تفکیک زباله مشارکت نداشته باشند، در انتظام بخشی به این بخش با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت:‌ امیدواریم که آموزش‌های ارائه شده در خانه شهروند به عموم افراد تسری یافته و فرصتی برای افزودن بر میزان آگاهی و علم شهروندان اردبیلی در ارتباط با حق و حقوق متقابل شهر و شهروندان باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار