مخالفت با ۲۹ درخواست بهره برداری از معادن

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری با ۲۹ درخواست بهره برداری از معادن در استان مخالفت شده است.
کد خبر: ۱۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 11 March 2015
به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله محسن زاده در جلسه شورای معاونان منابع طبیعی اردبیل تصریح کرد: در یک سال گذشته اجازه فعالیت بهره برداری معادن به صورت محدود صادر شده است.

وی دلیل عمده این محدودیت را آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست استان عنوان و اضافه کرد: از مجموعه درخواست ها فقط با ۲۵ مورد موافقت شده و در مقابل با ۲۹ مورد درخواست مخالفت شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و‌ آبخیز داری استان تاکید کرد: درخواست ها با لحاظ تاثیر گذاری در منابع طبیعی از جمله مراتع و زیست محیط منطقه ارزیابی شده و نسبت یه صدور فعالیت اقدام می شود.

محسن زاده در خصوص ارائه بیش از حد مجوز طی سال های اخیر به ویژه در معادن شن و ماسه افزود: منابع طبیعی روند جدیدی را اتخاد کرده است و اگر بهره برداری به زیان منابع طبیعی باشد از صدور مجوز ممانعت می شود.

وی افزود: این روال در سایر موضوعات بهره برداری نیز رعایت می شود و به عنوان مثال در طرح های صنعتی و کشاورزی به تاثیر گذاری پروژه بر روی منابع طبیعی توجه می شود.

به گفته مدیر کل منابع طبیعی و‌ آبخیز داری استان تاکنون برای دو هزار و ۱۵۸ هکتار طرح های غیر کشاورزی و ۵۸ هکتار طرح های کشاورزی استعداد یابی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار