قانونگرایی مقدمه کار حرفه ای است

انتشار غیر قانونی اسامی رد صلاحیت ها شده ها در برخی سایت ها

بر اساس قانون ، رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات بایستی به صورت محرمانه به خود آنها اعلام شود و انتشار بدون اجازه آن می تواند جزو مصادیق کارهای مجرمانه باشد و در صورت شکایت کاندیداها و مراجع ذی صلاح ، قابلیت پیگیرد قانونی دارد ...
کد خبر: ۱۶۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 17 January 2016

مدیر سایت تابناک اردبیل گفت: برغم اطلاع سایت تابناک اردبیل از لیست کامل کاندیداهای رد صلاحیت شده ، با هدف احترام به قانون ، از انتشار اسامی افراد رد صلاحیت شده خودداری کردیم.

وی افزود: اگرچه علاوه بر کاندیداهای رد صلاحیت شده ، اسامی تمامی کاندیداهایی که انصراف داده یا صلاحیت آنها احراز نشده است از طریق منابع موثق و در نخستین دقایق کاری امروز به صورت کامل در اختیار سایت تابناک اردبیل قرار گرفت ، اما در نهایت به دلیل محرمانه بودن این گزارش و لزوم احترام به قانون و رعایت آبرو و حرمت افراد، تصمیم گرفتیم که لیست مذکور منتشر نشود و منتظر اعلام رسمی اسامی تایید صلاحیت شده ها بمانیم.

مدیر سایت تابناک اردبیل با اشاره به انتشار شتابزده اسامی برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده آن هم به صورت ناقص در برخی سایت های خبری تصریح کرد: بر اساس قانون ، رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات بایستی به صورت محرمانه به خود آنها اعلام شود و انتشار بدون اجازه آن می تواند جزو مصادیق کارهای مجرمانه باشد و در صورت شکایت کاندیداها و مراجع ذی صلاح ، قابلیت پیگیرد قانونی دارد.

وی با اشاره به انتظار مخاطبان همیشگی تابناک اردبیل برای پیگیری اخبار رد صلاحیت شده ها تصریح کرد: برغم آنکه انتظار می رفت انتشار اسامی رد صلاحیت شده ها با بیشترین بازدید از سایت و جذب مخاطب همراه باشد، اما سایت تابناک اردبیل به دلیل احترام به قانون و کار حرفه ای از انتشار اسامی معذور است واز این بابت از مخاطبان فهیم عذرخواهی می کنیم.

مدیر سایت تابناک اردبیل در عین حال از تنظیم تحلیلی در مورد آخرین وضعیت و آرایش کاندیداهای مطرح باقی مانده در عرصه انتخابات توسط تحریریه این سایت خبر داد وگفت: این تحلیل همزمان با اعلام رسمی وقانونی اسامی کاندیداهای واجد صلاحیت در سایت تابناک اردبیل منتشر می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
مگر آنهایی که رد صلاحیت شده اند ایرادی دارند؟
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
ممنون تابناک.در احترام به قانون اصحاب رسانه باید پیشتاز باشن.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار