اهل مذاکره بودن به معنای پذیرش ذلت نیست

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: اهل مذاکره و تعامل بودن به معنای سازش و یا ذلیل شدن در برابر نظام استکباری نیست چرا که جمهوری اسلامی ایران در این حیات طیبه 37 ساله خود هیچ باجی را به دشمنان نداده است.
کد خبر: ۱۹۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 11 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با اعضای خبرگان رهبری به سه موضوع اقتصاد مقاومتی، افزایش توانمندی علمی و صیانت از سرمایه‌های فرهنگی تاکید کردند که باید توجه به این سه مؤلفه مد نظر و مورد توجه همگان باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ‌وقت نمی‌خواهند به قدرت واقعی جمهوری اسلامی ایران اذعان کنند در حالی که در اصل به این واقعیت رسیده‌اند که قدرت ایران قدرت معنوی مهارنشدنی است، اظهار کرد: ما اگر امروز صاحب این اقتدار و قدرت هستیم به واسطه خون شهدایی است که در هشت سال دفاع مقدس خون پاک آنها اجازه نداده تا این ملت زیر بیرق ظلم و ستم مستکبران قرار بگیرد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار یاد و نام شهیدان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس را در طلیعه 22 اسفندماه روز بزرگداشت شهدا گرامی داشت و تصریح کرد: باید همه ما در تکریم و صیانت از خانواده‌های شهدا و ایثارگران قدم پیش بگذاریم و اجازه ندهیم تا این خدمات و زحمات ضایع و یا پایمال شود.

قیاسی به فعالیت دور جدید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان پنجم قطعاً توانمندتر و ولایی‌تر از مجالس دیگر است و برخلاف برخی هیاهوهایی که استکبار جهانی به وجود آوردند باید اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان را بیش از گذشته درک کنیم.

وی به روزهای پایانی سال و نزدیکی چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: خانواده‌ها باید مراقب باشند تا یک آیین سنتی که مسیر آن عوض شده به چهارشنبه‌سوزی تبدیل نشود.

قیاسی مهمترین فلسفه عید را تلاش برای غمگساری و همچنین دید و بازدید از بستگان و نزدیکان توصیف کرد و ادامه داد: صله ارحام در دین اسلام همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

وی ایام شهادت فاطمه زهرا (س) را به نمازگزاران تسلیت گفت و بیان کرد: آن بانوی بزرگ اسلام هیچ‌وقت در مسیر و مرام زندگی عزتمندانه خود و در پاسداری از حریم ولایت کوتاه نیامد.

قیاسی ضرورت توجه به خطبه‌های ارزشمند حضرت زهرا (س) ‌را یادآور شد و اضافه کرد:‌ هم در پارسایی و هم دین‌شناسی و همچنین حفظ حریم، دین و عصمت بانوی اسلام همواره الگوی بی‌نظیر محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار