70 میلیون دلار صادرات از گمرک اردبیل

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات از گمرکات استان اردبیل طی سال 94 بیش از 70 میلیون دلار بوده است.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 18 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، سید حامد عاملی صبح امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: عمده صادرات ما که حدود 90 درصد را شامل می‌شود به مقصد آذربایجان انجام شده و کمتر از یک درصد به کشور عراق بوده است.

به گفته وی، در بحث ترانزیت و صادرات فعالیت‌های خوبی را در گمرک بیله‌سوار شاهد بودیم به طوری که طی سال 94 بیش از 982 میلیون دلار ترانزیت از گمرکات استان اردبیل انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عمده صادرات را از استان اردبیل محصولات کشاورزی به ویژه سیب‌زمینی با 27 میلیون دلار و به میزان 65 هزار تن اعلام کرد و گفت: بعد از سیب‌زمینی بیشترین کالای صادراتی ما مصنوعات پلاستیکی، مواد صنعتی و مواد غذایی بوده است.

عاملی ارزش واردات استان را در یک سال اخیر بیش از 27 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: عمده کالاهای وارداتی ما مربوط به کامیون‌های کشنده، برنج و مواد اولیه واحدهای تجاری و صنعتی بوده است.

وی بیان کرد: به نسبت سال گذشته در مجموع صادرات استان اردبیل حدود هشت درصد افزایش نشان می‌دهد ولی جای آن را داریم که بیش از 150 میلیون دلار صادرات از گمرکات استان اردبیل انجام دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه ارزش صادرات به نسبت حجم کالاهای صادراتی مهم‌تر و در اولویت جدی است، افزود: در مجموع افزایشی که در بحث ترانزیت شاهد هستیم بیش از 36 درصد بوده که نشان از سطح ترانزیت بالای گمرکات بیله‌سوار و فعالیت‌های انجام شده در این حوزه است.

عاملی رقم هشت درصد افزایش صادرات را رقم مطلوبی ندانست و یادآور شد: امیدواریم با رفع مشکلات اقتصادی و لغو تحریم‌های ظالمانه که علیه کشورمان اعمال شده است بتوانیم بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به 150 میلیون دلار صادرات استان باید توسعه فعالیت‌ها، تسهیل امور و فعالیت گمرکات و حمایت از افزایش صادرات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل دخالت بیش از 14 دستگاه استانی را در حوزه رونق صادرات یادآور شد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه شرایط متفاوتی را دارد که امیدواریم برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها در این زمینه فضایی را به وجود آورد تا در بستر رونق اقتصادی تحول جدی شکل بگیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: میزان صادرات از گمرکات استان اردبیل طی سال 94 بیش از 70 میلیون دلار بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار