وزير امور اقتصادی و دارايي:

دولت چاره‌ای جز ادامه اجرای طرح هدفمندی يارانه‌ها نداشت

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینكه دولت چاره‌ای جز ادامه اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نداشت، گفت: یارانه‌ها باید تنها به قشر ضعبف جامعه پرداخت شود. توزیع یارانه برابر به قشر دارا و ندار ناكارآمدی است.
کد خبر: ۲۸۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ 25 August 2016
 "علی طیب‌نیا" در مراسم بهره برداری از پروزه‌های گازرسانی استان با بیان اینكه هفته دولت از چند جهت حائز اهمیت است، اظهار كرد: هفته دولت مصادف با فاجعه تروریستی شهادت رجایی و  باهنر است و این فرصت را به ما می دهد  تا الگوی حكومت مداری را از آنان یاد بگیریم. شهیدان رجایی و باهنر نمونه‌های واقعی و بارز مردانی عدالت محور بودند كه در جهت خدمت به خلق خدا از هیچ تلاشی فروگذار نكردند.

وی بر لزوم نگاهی گذرا به عملكرد و كارنامه دولت در هفته دولت تأکید کرد و افزود: باید نقاط قوت و نقاط ضعف دولت شناسایی شده و گفته شود تا نقاط قوت را تثبیت و نقاط ضعف را با استفاده از پیشنهادات ارائه شده حل کنیم.

وی با بیان اینكه به نیابت از ریاست جمهوری به استان آذربایجان‌شرقی سفر كرده‌ام، افزود: خوشحالم كه در افتتاح پرو‍ژه‌هایی  شركت كرده‌ام كه هدف آن‌ها خدمت رسانی به مردم روستایی آذربایجان‌شرقی است.

طیب نیا تاكید كرد: كشور ما از لحاظ برخورداری از ذخایر نفت و گاز رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص داده است و شایسته نیست كه مردم و صنایع ما نتوانند از این موهبت الهی استفاده كنند. عدالت كه یكی از شعارهای اصلی انقالاب اسلامی است باید محقق شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه دولت چند سال اخیر را به دلیل محدودیت‌های درآمدی و امكانات به سختی سپری كرده است، گفت: نیمه دوم دهه هشتاد دوره‌ای استثنایی از لحاظ  فوران درآمدی در كشور بود اما بعد از این دوره با کاهش شدید درآمدهای دولت مواجه شدیم.

وی افزود: در سال 90، 120 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم كه نتیجه این موهبت عظیم به دلیل استفاده نادرست از این منابع تنها رشد اقتصادی 2.2 درصدی بود و به جای اینكه این درآمد استثنایی در راستای رفع نیازهای كشور استفاده شود، به كسادی اقتصاد كشور انجامید.

وی ادامه داد: انقباض شدید درآمدهای كشور در نتیجه تحریم‌های ظالمانه و همچنین كاهش قیمت نفت بر كشور تحمیل شد.

طیب نیا در ادامه با اشاره به طرح هدفمندی یارانه ها تاكید كرد: این طرح با این توجیه در كشور اجرا شد كه با استفاده از افزایش نرخ حامل های انرژی بتوان طرح‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری دولت را پیش برد اما د عمل نه تنها كمكی به درآمدهای دولتی نشد، بلكه دولت بخشی از بودجه خود را نیز صرف پرداخت یارانه كرد؛ چرا كه اجرای این طرح آغاز شده بود و دولت كنونی چاره‌ای جز ادامه آن نداشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حال حاضر بیش از500 هزار میلیارد تومان منابع اعتباری برای اتمام طرح های نیمه تمام مورد نیاز است و سیاست هدولت بدین گونه بوده است كه برای اتمام این طرح ها از توان بخش خصوصی استفاده كند.

وی در پایان اظهار كرد: طرح گازرسانی به مناطق روستایی جزو طرح‌هایی است كه بدون اتكا به منابع بودجه عمومی اجرا شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری، پنج هزار میلیاردتومان برای اتمام طرح‌های گازرسانی در كشور سرمایه گذاری انجام شود./ایسنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار