لزوم وقف بر اساس نیاز

رئیس اوقاف و امور خیریه زابل از خیران و عامه مردم مومن و خداجو خواست موقوفات خود را در بخش های ورزشی، اشتغال، حوزه های درآمدزا، امور قرآنی و سایر نیازها با هدف رشد و توسعه جامعه وقف کنند.
کد خبر: ۲۸۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲ 02 September 2016
حجت الاسلام اسماعیل بامری روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: تاکنون در شهرهای زابل، هیرمند، هامون و نیمروز (حوزه کاری اوقاف و امورخیریه زابل) هزار و 102 موقوفه شناسایی و ثبت شده است در حالیکه براساس پیش بینی ها افزون بر چهار هزار موقوفه در منطقه سیستان وجود دارد.
وی تصریح کرد: در هر روستا به طور میانگین چهار موقوفه در بخش های خانه عالم، مسجد، حسینیه، زینبیه، غسالخانه و زمین کشاورزی وجود دارد به طوری که کارشناسان اداره به صورت هفتگی به نقاط مختلف منطقه اعزام و این موقوفات را شناسایی کرده و به ثبت می رسانند.
رئیس اوقاف و امورخیریه زابل اظهار داشت: بدلیل اینکه بیشتر موقوفات در منطقه سیستان مساجد هستند دیگر نیازی به وقف مسجد وجود ندارد بلکه نیازمند وقف در سایر بخش های مورد نیاز جامعه هستیم.
وی ادامه داد: ساخت و ساز مساجد به صورت مردمی و با کمک خیرین انجام می شود و پس از ساخت با تشکیل هیات امنا یک نفر به عنوان خادم مسجد بیمه می شود.
بامری با بیان این که چهار بقا متبرکه و نظرگاه در شهرهای زابل، هیرمند، هامون و نیمروز وجود دارد گفت: زیارتگاه سیدباقر، خواجه مهدی، بی بی دوست و نظرگاه حضرت ابوالفضل(ع) در روزهای مختلف شاهد حضور پرشور مردم هستند.
وی افزود: پس از اینکه اوقاف به این بقا متبرکه ورود کرد خرافات زیادی وجود داشت که تاکنون این خرافات رفع و مردم با اطلاعات بیشتری استفاده می کنند.
رئیس اوقاف و امورخیریه زابل اظهار داشت: اماکن تفریحی در شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان تلفیق با اماکن مذهبی است و در طول سال شاهد حضور چشم گیر مردم از نقاط مختلف کشور هستند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار