افزایش ارسال پلاسمای خون از اردبیل

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: ارسال پلاسما از این استان جهت تولید دارو به نسبت سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰ 05 February 2015
الله وردی نوبخت در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: مصرف داخلی پلاسما بسیار پایین است و با این وجود این فرآورده خونی می تواند در تولید داروی های بیولوژیک مصرف شود.

وی افزود: بر اساس یک طرح کشور پلاسمای مازاد چند استان به بخش پالایش سازمان انتقال خون ارسال می شود که البته استانداردهای سفت و سختی برای این پروسه تدوین شده است.

مدیر کل انتقال خون استان تصریح کرد: بخش پالایش بعد از انجام آزمایش و بررسی استانداردهای جهانی پلاسما را به چند کشور برای تولید دارو ارسال می کند.

نوبخت اجرای این طرح را با هدف استفاده بهینه از فرآورده های خونی قابل توجه دانست و گفت: امسال ارسال پلاسما با افزایش همراه است.

وی افزود: این افزایش به مراتب بیشتر از افزایش خون گیری در استان است و تلاش می شود با رعایت استانداردها پلاسمای مازاد جهت تولید دارو ارسال شود.

مدیر کل انتقال خون استان در خصوص وضعیت منابع خون و فرآورده های خونی استان ادامه داد: ما به اندازه ۹ برابر مصرف روزانه انبار می کنیم.

به گفته نوبخت در حال حاضر تامین خون و فرآورده های خونی تمامی مراکز درمانی بدون مشکل انجام می شود اما در دو گروه خونی با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: این دو گروه خونیABمنفی وOمنفی است و انتظار می رود اهدا کنندگان در تامین نیاز این دو گروه خونی مشارکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار