از سوی امام جمعه

طوق گردانی در اردبیل ممنوع شد

امام جمعه اردبیل از نیروی انتظامی خواست تا از آوردن طوق در دستجات عزاداری جلوگیری شود.
کد خبر: ۳۰۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 28 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم استقبال از محرم در جمع مردم حسینی اردبیل در مسجد اعظم بر حفظ و زنده نگه داشتن شعائر حسینی تاکید کرد.
 
وی دور شدن از برخی بدعت‌ها را در عزاداری ماه محرم به عزاداران یادآور شد و گفت: نباید به خاطر طولانی شدن عزاداری، عزاداران از نماز اول وقت غفلت کرده و یا آن را فراموش کنند.
 
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه گاه برخی از رفتارهای ما سوژه‌ای می‌شود تا دشمنان با بهره‌گیری از آن کلیپی علیه ما تهیه و تدارک ببینند، گفت: بنده از فرمانده انتظامی استان اردبیل و فرماندار شهرستان اردبیل جداً می‌خواهم اجازه ندهند تا حتی یک محله طوق با خود بیرون بیاورد، چراکه چنین آداب شکلی در مکتب و مرام ما معنایی ندارد.
 
نماینده ولی فقیه در استان به عزاداران امام حسین(ع) توصیه کرد تا با عقلانیت و منطق همراه با آداب و رسوم شایسته در عزاداری‌های ماه محرم حضور پیدا کرده و سعی کنند از برخی بدعت‌ها و اقدامات ناشایست که بهانه به دست دشمن می‌دهد پرهیز کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
با سلام
تشکر فراوان از آقای عاملی ، ای کاش این کار را در تهران هم انجام می دادند که در طوق از شیر و طاووس استفاده می کنند و شکل کلی ان به صلیب بیشتر شبیه می باشد ؟
ر علومی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
از اقدامات و ارائه نظرات فقیه دانشمند در بدعت زدایی از مراسم روحانی عزاداری ماه محرم تقدیر و تشکر می نماییم.
سیامک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
از اقدام عالمه و شجاعانه عالم و دانشمند آقای دکتر سید حسن عاملی تشکر می کنیم ای کاش روزی برسد که طبل و سرو صدا هم که یک نوع مردم آزاری و نادیده گرفتن حقوق دیگران می باشد از مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت حسین رخت بربندد آمین
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار