لزوم شناخت انگیزه یک اقدام عجیب

خریداری تمامی نسخه های یک روزنامه پرتیراژ از دکه های اردبیل

گفته می شود در صفحه استانی این روزنامه، آگهی اعلام انحلال انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان اردبیل از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده بوده است و احتمالا این خرید یکجا برای جلوگیری از اطلاع کارگران عضو این انجمن از خبر انحلال صورت گرفته است.
کد خبر: ۳۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶ 04 May 2015

در اقدامی عجیب ، کم سابقه و سئوال برانگیز، راننده یک خودروی 206 در اردبیل با سرزدن چند باره به تمامی دکه های روزنامه فروشی شهر اردبیل تمامی نسخه های روزنامه همشهری شماره 13 اردیبهشت را بصورت یکجا خریداری کرده است.

به گزارش تابناک اردبیل، دکه داران می گویند وی حتی با پرسیدن آدرس مرکز توزیع، روزنامه های باقی مانده در انبار توزیع را نیز بصورت یکجا خریداری کرده است. سرپرست روزنامه همشهری در استان اردبیل نیز از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده است.

اگر چه هنوز انگیزه این فرد مشخص نیست اما این اقدام به احتمال بسیار قوی برای دیده نشدن یک آگهی یا خبر در سطح شهر اردبیل انجام شده است.

گفته می شود در صفحه استانی این شماره از روزنامه (همشهری اردبیل) ، آگهی اعلام انحلال انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان اردبیل از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر شده بوده است و احتمالا این خرید یکجا برای جلوگیری از اطلاع کارگران عضو این انجمن از خبر انحلال صورت گرفته است.

انگیزه محتمل اما ضعیف تر دیگر، جلوگیری از دیده شدن آگهی استخدام یک شرکت تولیدی صنعتی در جاده نمین بوده است.

به هر حال خریدار این همه روزنامه بخاطر تقبل این زحمت و صرف هزینه نسبتا سنگین می بایست دارای انگیزه قوی بوده باشد.

خرید یکجای روزنامه های محلی در ایام انتخابات تاکنون مسبوق به سابقه بوده است و اکثرا با هدف جلوگیری از دیده شدن یک نقد جنجالی از طرف کاندیدای رقیب صورت گرفته است. اما اینکه تمامی نسخه های یک روزنامه پرتیراژ سراسری که مطالب سیاسی و جنجالی نیز ندارد از دکه ها بصورت یکجا خریداری شود ، تاکنون در اردبیل سابقه نداشت.

اغلب خوانندگان روزنامه همشهری که از ساعات ظهر به بعد روز سیزدهم اردیبهشت به دکه ها مراجعه کردند با پاسخ "تمام شده است" مواجه شدند.

در حال حاضر قانونی که خرید یکجای روزنامه ها را جرم بداند وجود ندارد یا اجرا نمی شود با این حال شاید برای مسئولان نظارتی جالب باشد که علت این امر و انگیزه فرد یا افرادی را که دیروز اقدام به این کار کرده اند را رصد و شناسایی کنند.

شاید با پیدا کردن انگیزه فرد مذکور جلوی یک کار غیر قانونی یا غیر اصولی که انگیزه اصلی جمع آوری این روزنامه از دکه ها بوده است، گرفته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
لطفا مطالبتون رو کمی واقعی تر منتشر کنید در ویژه نامه روز سیزدهم اردیبهشت روزنامه هشهری استان اردبیل 7 -8 تا آگهی متفاوت وجود داره .....
حسین
|
United States
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
فکرکنم خبرتون من دراوردی و غیر واقعیه
مدیر پایگاه سایت تابناک : ابدا اینطور نیست. بخاطر ندیده شدن آگهی یک کانون غیر قانونی ، صاحب کانون جمع اش کرده بود
نازنین
|
United Kingdom
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
آقا اینا همش شایعه است میخان انجمن رو خرایپب کنن یه سری که خصومت شخصی دارن اینارو چاپ کردن انجمن هم شکایت کرده ایشالا پوزه اشون به خاک مالیده میشه
اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
من خودم عو انجمن هستم والا ما که بدی ندیدیم واقعا هم زحمتکش هستن و هم وغم اونها فقط ما کارگرایی هستیم که تا قبل از این هیچ خدماتی نداشتیم ولی الان بیمه تکمیلی داریم .به خدا انصاف هم خوب چیزیه از مسیولین اداره کار که انتظار بیشتر از این نیست و مدیریتش حداقل برای ما کارگرا که روشن هست ولی از مدیریت خبر گزاری بعید است انعکاس چنین اخباری که خودش گویای نیات سو در آن است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
اقا راسیت میگن دوستان تو روزنامه اون روز نزدیک 8 مورد اگهی مختلف بوده .حالا چرا به این انجمن بیچاره گیر دادین .؟.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار