امام جمعه تبریز:

اگر آمریکا در اجرای توافق برجام به تمامی تعهدات خود عمل نکند،سانترفیوژها فعالتر خواهد شد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، به اشاره به نقض عهد آمریکا در موضوع برجام، تصریح کرد: اگر آمریکا در اجرای توافق برجام به تمامی تعهدات خود عمل نکند، سانترفیوژهای غیر فعال بیشتر از گذشته دوباره فعال شده و به راه خواهد افتاد.
کد خبر: ۳۲۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 04 November 2016

به گزارش تابناک تبریز آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تبریز با اشاره به حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 13آبان گفت : در راهپیمایی 13 آبان ماه بار دیگر روحیه استکبار ستیزی که ریشه قرآنی دارد را مردم ایران به ویژه آذربایجان و تبریز نشان دادند.

وی افزود: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، واکنشی به بیش از ربع قرن چپاول‌گری‌ها و دخالت‌های امریکا در ایران و غارت منابع کشورمان به بهای ناچیز و دخالت در کشتارها و جنایات علیه مردم ایران بود.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه خوی استکباری ملکه وجود آنها شده است، ادامه داد: افرادی هستند که می‌توان آنها را عافیت‌طلب و بی‌غیرت نامید که در برابر این استکبار سکوت کرده و بی‌تفاوت هستند.

وی با بیان اینکه تفکر غلطی وجود دارد که مدعی است امام خمینی (ره) از روی لجاجت مقابل آمریکا ایستاد نه از روی منطق و تفکر، عنوان کرد: ظلم و ستم آمریکا در حق مردم ایران و سایر مسلمانان جهان، پناهندگی دادن آمریکا به شاه خائن و جنایتکار، تفاوت فرهنگی و اجتماعی ایران و کوتاه کردن دست آمریکا از کشورمان، دلایل ایستادگی امام (ره) در مقابل آمریکا بود.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه منطق ملت ایران منطق قرآنی است، ادامه داد: در جواب آنهایی که فکر می‌کنند تکیه بر آمریکا حلال مشکلات خواهد بود می‌توان به جمله سید حسن نصرالله اشاره کرد که خانه آمریکا را عنکبوت اعلام کرده و سست دانسته است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری دیدار مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت روز دانش‌آموز اظهار کرد: ایشان در این دیدار نکات مهم از جمله اینکه 13 آبان ضربه محکمی به آمریکا بود که بعد از ربع قرن دخالت در ایران با شکست خارج شدند و امام  نیز این روز را انقلاب دوم و بالاتر از انقلاب اول یاد کرده اند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر اینکه به دلیل جنایات بی‌شمار آمریکا، ورد زبان مردم ایران شعار "مرگ بر امریکا" است،  گفت: تفکر غلط دیگری درباره آمریکا که مقام معظم رهبری بدان اشاره کردند، موضوع حل مشکلات کشور با سازش با امریکا است و همه می‌دانیم که سازش با امریکا مشکلی را حل نمی‌کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه نقض عهد آمریکا در مسئله برجام و عملکرد آن، بدعهدی و فریبکاری امریکا را بر همه ثابت کرد،  تصریح کرد: نمی‌شود به این دولت فریبکار و عهدشکن اعتماد کرد.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز تأکید کردند که سازش با آمریکا نسخه وابسته‌ها، از نفس افتاده‌ها و دنیا طلب‌ها است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تالیف 70 کتاب از این واقعه اشاره کردند، گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری این کتب باید در مدارس و دانشگاه‌ها نیز منتشر شود تا جوانان آن دوران را درک کنند.

وی پیروزی مقاومت در ریاست جمهوری لبنان را به فال نیک گرفت و اذعان داشت: بعد از دو و نیم سال از خلأ ریاست جمهوری فردی سکان دار ریاست جمهوری لبنان شد که مورد حمایت مقاومت لبنان بوده و به مسائل کشور همسایه خود یعنی سوریه اهمیت میدهد و همچنین در سوگند خود اهمیت پس گرفتن اراضی فلسطین را عنوان کرده است که این انتخاب اسرائیل و عربستان سعودی را بسیار ناراحت و نگران کرده است.

خطیب جمعه تبریز تاکید کرد: اگر آمریکا به طور کامل به تعهدات خود عمل نکند بداند که سانتریفیوژهای غیرفعال دوباره و حتی بیشتر از گذشته فعال شده و به راه خواهند افتاد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
باید زمان مشخص کنید که از این تاریخ تا دو ماه اگر بانکها ازاد نشدند یا پول را به حساب افراد خانوار نریزی و بازی دربیاوری و سود سی درصد و توقف سه ساله را ندی رسما بمب و اب سنگین می سازیم و در کره تست میکنیم و یا داخل نیویورک با کمک اقوام نسبی و سببی و فرزندان خود و با کم فتنه گر و فراری ها بمب گذاری و ترور میکنیم.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار