آزاد شدن حلب لطف خداوند به مردم سوریه بود

کد خبر: ۳۴۴۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 17 December 2016
امام جمعه موقت خاش گفت: آزاد سازی شهر حلب لطف خداوند به مردم سوریه و تحقق اهداف مقاومت و ایستادگی در مقابل جبهه ظلم بود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد پیری زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه خاش افزود: دولت و مردم سوریه با تشکیل گروههای وحدت و ایثار توانستند اراده قوی خود را برای نجات از چنگ دشمنان به دنیا نشان دهند.
وی با گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد با سعادت حضرت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امت اسلامی با حفظ اتحاد و یکپارچگی به عظمت می رسد.
خطیب این هفته نماز جمعه خاش بیان کرد: جبهه های کفر و استکبار برای نابودی مسلمانان اتحاد دارند و برنامه آنها در این راستا منسجم و هماهنگ است لذا ضرورت دارد امت اسلامی از نقشه های تفرقه افکنانه دشمنان آگاهی و شناخت پیدا کنند.
وی توجه به مبحث مهم پژوهش را متذکر شد و گفت: پژوهش و انجام کارهای تحقیقاتی و ابداع و ابتکار و ایده های نو برای به نتیجه رساندن طرحها و برنامه ها از ضرورتهای مهم به شمار می آیند.
امام جمعه موقت خاش با تبریک روز حمل و نقل و راهداری از تلاشگران این عرصه قدردانی کرد.
** ایران اسلامی محور و کانون اتحاد در دنیا محسوب می شود
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت خاش هم گفت: ایران اسلامی سرچشمه وحدت و همگرایی بوده و بعنوان محور و کانون اتحاد در دنیا محسوب می شود.
مولوی محمدعلی شهنوازی اظهار داشت: هیبت و شکوه امت اسلامی در همگرایی و وحدت است.
وی افزود: آزادی سرزمین حلب نتیجه و ثمره مقاومت و تلاشی یکپارچه برای مقابله با دشمن متحد بود.

** اقدامات دولت در ابعاد مختلف برای توسعه کشور ستودنی است
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش نیز گفت: دولت در سرتاسر کشور مشغول کار و فعالیت است لذا اقدامات آن در ابعاد مختلف برای توسعه، عمران و آبادانی کشور و بویژه منطقه سیستان و بلوچستان ستودنی و قابل تقدیر است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت هفته وحدت و با اشاره به دیدار شماری از علمای اهل سنت کشور با دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران اسلامی افزود: دولت در منطقه سیستان و بلوچستان پروژه های بزرگی مانند گازرسانی، راه آهن، پتروشیمی و غیره را در دستور کار دارد و تلاش می کند این پروژه ها تا پایان دولت بهره برداری شوند.
وی اظهار داشت: وحدت نیاز مهم جامعه است که توجه به همه اقشار جامعه و اقوام و مذاهب در کشور از شاخصهای وحدت محسوب می شوند و باید با درنظر گرفتن شرایط اسلامی و ملیت همه اقشار شهروند درجه یک به شمار آیند.
مولوی قلندرزهی ادامه داد: همانطوری که رئیس جمهوری محترم در جمع علما بیان کردند در ایران اسلامی تنوع قومی وجود دارد و این برای کشور فرصت است لذا درخواست جامعه اهل سنت و علما و بزرگان از مقامات همین است که از ظرفیتهای اقوام و مذاهب کشور برای خدمت به مردم بهره گرفته شود و همگان با دیدی عادلانه از مزیت های کشور استفاده کنند.
به گزارش ایرنا کارکنان ادارات حمل و نقل و راهداری شهرستان خاش در گرامی داشت این هفته در نمازهای جمعه حاضر شدند.
نماز جمعه در یک مسجد جامع تشیع و 50 مسجد اهل سنت خاش اقامه می شود.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار