شورای شهر شیراز همواره رسانه‌ها را تکریم کرده است

کد خبر: ۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۶ 10 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، غلام مهدی حقدل بعد از ظهر امروز در هشتاد و پنجمین جلسه عادی شورای اسلامی این شهر اظهار داشت: اتفاقی که در حاشیه هشتاد و چهارمین جلسه شورا رخ داد و خبرنگاران جراید به آن اعتراض کردند، بسیار بزرگنمایی شد.

وی افزود: آن فردی که مخاطب اصلی رئیس کمیسیون فرهنگی شورا بود به صراحت بعد از جلسه گفت من اعتراضی ندارم اما برخی به جای آن که آتش را خاموش کنند بر آن بنزین می‌ریزند و حق نیست رسانه‌ها اینگونه پشت شورایی که تمام قد از تمامیت این شهر دفاع می‌کند را خالی کنند.

حقدل ادامه داد: رئیس کمیسیون فرهنگی شورا برای دفاع از این مرز و بوم در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه جانبازی اعصاب و روان نائل آمده و گاه برخی تلخی‌هایی که دارد ناشی از این آسیب است و همانگونه که خود ما فریادهای به حق یا ناحق ایشان بر سر هیئت رئیسه را می‌شنویم خبرنگاران نیز نباید یک تذکر کوچک را توهین تلقی کنند.

وی اضافه کرد: این مسئله به سادگی قابل حل است و نیاز نبود که برخی مقامات وارد موضوع شده اظهار نظر کرده و آن را بزرگ کنند.

موضع شورا نسبت به رسانه‌ها خاضعانه است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: موضع شورا نسبت به جراید موضع خاضعانه است و پنج نشریه محلی که با تلاش و سختی فراوان، کار فرهنگی می‌کنند همواره برای ما قابل احترام بوده و شورا همچنان این موضع حریت و دفاع از قلم را حفظ می‌کند.

حقدل سپس گفت: شوراهای شهری به سبب مردمی بودن، از دور اول تاکنون همواره جراید محلی را تکریم و احترام کرده و در آینده نیز چنین خواهند کرد.

وی یادآور شد: آن فرد که مخاطب اصلی عضو شورا بود و حتی همسر وی بیان کردند هیچ اعتراضی ندارند ضمن آن که صاحب آن نشریه نیز اعتراضی نکرده و ما خواهش می‌کنیم دو طرف به حرمت ایام‌الله دهه فجر از این موضوع بگذرند.

حقدل ابراز داشت: رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز به صراحت می‌گوید آن جمله توهین‌آمیز را نگفته و تنها لفظی را از موضع گلایه دوستانه به کار برده‌اند که توهین ‌نبوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز در همین جلسه اظهار داشت: امام حسین(ع) در دعای عرفه می‌فرماید خدایا آن کس که تو را داشت همه چیز داشت و آن کس که تو را نداشت هیچ نداشت.

محمدرضا هاجری افزود: ما مشروعیت فعالیت‌های فرهنگی خود را در پرتو تائیدات نماینده ولی فقیه در این استان می‌دانیم و از این رو ضمن اعلام حمایت از دوبار اعلام دغدغه و نگرانی ایشان در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات، آمادگی همه جانبه شورا و شهرداری را برای انجام برنامه‌های فرهنگی مد نظر ایشان اعلام داریم.

این عضو شورا عنوان کرد: چنانکه امام جمعه شیراز تاکید دارند، همگان باید خود را متعهد بدانند در برنامه‌های فرهنگی، نطق‌ها، مصاحبه‌ها و برنامه‌ها به گونه‌ای عمل کنند که شان سومین حرم اهل‌بیت همواره لحاظ شود.

تاکید بر وجود پاره‌ای تبعیض‌ها در توزیع بودجه‌های شهری، ایجاد صدها شغل توسط شهرداری و لزوم لحاظ شدن اقتصاد مقاومتی در بودجه 94 شهرداری شیراز و لزوم اصلاح و ساماندهی چهره تبلیغاتی این شهر، دیگر مواردی بود که وی به آن اشاره و بیان کرد: برای خبرنگاران صادق و خالص و آزاده استان فارس آرزوی سربلندی دارم و اعلام می‌کنم با وجود آن که توان پاسخ به مطالب نشریات و رسانه‌ها را داشتم برای آن که حاشیه جای متن را نگیرد و انتظار مردم مبنی بر کار و خدمت، بی‌پاسخ نماند، از هر گونه پاسخ به رسانه‌ها خودداری کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جلسه امروز شورا با غیبت اغلب خبرنگاران مواجه بود که همچنان نسبت به آنچه ادبیات توهین‌آمیز یکی از اعضای شورا خواندند، اعتراض داشتند و البته در این زمینه رئیس شورای شهر شیراز پنج نفر از بزرگان شورا را مامور رسیدگی و جمع کردن این موضوع و حل اختلاف فی‌مابین کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار