خدمت خطه آذربایجان به زبان و ادبیات فارسی

رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران گفت: خطه آذربایجان بزرگترین خدمت را به زبان و ادبیات فارسی کرده است.
کد خبر: ۴۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 11 June 2015

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اردبیل،مهدی محقق در نشست هم اندیشی با اساتید و دانشجویان ادبیات فارسی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه علم و فرهنگ یک کشور به دانشجویان آن کشور بستگی دارد، افزود: خطه آذربایجان بزرگترین خدمت را به زبان و ادبیات فارسی کرده است.

وی با بیان اینکه بهترین کتاب لغت عربی توسط ایرانیان نوشته شده است، تصریح کرد: وقتی اسلام وارد ایران شد، در مدت کوتاهی مسلمانان و خصوصاً ایرانیان در علوم پیشرفت کردند که در تاریخ بشریت بی سابقه است.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران گفت: دانشمندانی حتی از روستاهای این کشور برخاسته اند، که در حوزه های مختلف از جمله شعر در سطح جهانی حرف برای گفتن داشتند.

محقق با بیان اینکه دایره المعارف قاموس المعارف تالیف محمدعلی مدرس تبریزی در سه جلد چاپ شده و سه جلد دیگر در حال چاپ است، خاطرنشان کرد: دانشمندانی که از این خطه برخواستند، نه تنها ادبیات فارسی را زنده کردند، بلکه علوم اسلامی را نیز احیا کردند.

عضو فرهنگستان مصر با بیان اینکه هیچ کشور اسلامی امتیازاتی را که ایران از دانشمندان بزرگ داشته را نداشته است، گفت: باید ارزش تمدن اسلامی را بدانیم و دانشجویان نیز قدر وقت و موقعیت کشور خود را بدانند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار