برگزاری نخستین اتاق‌فکر محیط زیست در اردبیل

نخستین اتاق فکر محیط زیستی با حضور فعالان رشته های مختلف زیست محیطی و نخبگان در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 14 June 2015

به گزارش ایرنا، یک کارشناس اقتصاد در این اتاق فکر با تاکید بر برنامه ریزی اصولی برای حراست از محیط زیست گفت: با اقدامات کوتاه مدت نمی توان نتیجه مناسبی از حفاظت از محیط زیست دریافت کرد.

علیرضا نوراللهی افزود: ایجاد صنایع بزرگ و آلاینده در استان موجب وارد آمدن خسارت های هنگفتی به محیط زیست می شود که جبران این صدمه ها سالیان سال طول می کشد.

وی با بیان اینکه محیط زیست شامل محیط زیست جانوری ، گیاهی و انسانی است ، گفت: دغدغه کنونی بشر در خصوص محیط زیست گیاهانی است که با تدابیر نامناسب و رعایت نکردن انسان ها در حال از بین رفتن است.

نوراللهی ادامه داد: نباید به دنبال ایجاد صنایع مادر در استان باشیم ، چون این صنایع آلودگی بیشتری داشته و بیش از فواید اقتصادی مضرات زیست محیطی به بار می آورند.

وی توجه به توسعه زیر ساخت های گردشگری را از جمله مهم ترین اقداماتی دانست که نیازمند تقویت و توجه است.

وی با بیان اینکه نبود مکان های گردشگری و تفریحی در داخل شهرها باعث حضور مردم در جنگل ها و زیستگاه های طبیعی می شود ، توجه به توسعه مکان های گردشگری در داخل شهرها را در کاستن از آلودگی های زیست محیطی موثر دانست.

در این جلسه متولیان فرهنگی و اجتماعی نیز در خصوص حراست از محیط زیست با ترویج فرهنگ و اخلاق زیستی محیطی در بین مردم تاکید کردند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار