مشارکت روستاییان خلخالی در توسعه گردشگری

فرماندار خلخال گفت: اهالی روستای خمس با کمک مالی به دهیاری این روستا به کمک دولت در اجرای پروژه های گردشگری این روستا آمدند.
کد خبر: ۵۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۲ 21 June 2015

به گزارش ایرنا، علی نظری در نشستی با اهالی روستای خمس از توابع بخش مرکزی این شهرستان افزود: جمعی از اهالی ساکن تهران

این روستای نمونه گردشگری 520 میلیون ریال برای جدول گذاری و زیرسازی خیابان ها و معابر روستا به دهیاری کمک کردند.

وی گفت: با توجه به خودیاری و کمک مالی اهالی روستا برای اجرای پروژه های عمرانی طرح هادی روستای خمس فرمانداری خلخال نیز برای آسفالت خیابان ها و معابر این روستای نمونه گردشگری مساعدت خواهد کرد.

فرماندار خلخال اظهار کرد: روستای بزرگ خمس در مسیر جاده های توریستی خلخال به ماسوله و خلخال به ماسال در استان گیلان واقع شده و با توجه به واقع شدن هتل و مجتمع گردشگری پرنیان در این روستا بهسازی معابر آن توسعه و رونق صنعت گردشگری را سبب خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، جلیل جعفری بنه نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست نسبت به تامین قیر رایگان برای آسفالت خیابان ها و معابر روستای خمس قول مساعد داد.

وی گفت: با توجه به واقع شدن دو کارخانه آسفالت و دو کارگاه تولید شن و ماسه در حوالی روستا با تامین قیر رایگان آسفالت مورد نیاز برای معابر این روستا تامین و خواسته اهالی روستا در بهسازی معابر تحقق خواهد یافت.

احمد قنبری بخشدار مرکزی خلخال نیز گفت: جاذبه های گردشگری این روستا همواره مورد توجه گردشگران بسیاری از مناطق دور و نزدیک کشور بوده و در فصول گرم سال جمعیت این روستا به شش هزار نفر افزایش می یابد.

شهرستان خلخال در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

تفرجگاه اندبیل ، چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار