معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

ضرورت پايبندي به قانون، در عرصه انتخابات

شبستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم مردم در انتخابات پیش رو نیز حماسه ای سیاسی رقم بزنند و کاندیدا ها و گروه های سیاسی نیز از رقابت های ناسالم جلوگیری کنند.
کد خبر: ۵۴۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۲ 29 June 2015
دكترسعید شبستری خياباني در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائل در جمهوری اسلامی سرمایه‌های انسانی هستند و شهدا اصلی‌ترین سرمایه‌هایی هستند که در سال‌های قبل و بعد از انقلاب خون خود را نثار ارزش‌های انقلاب کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعي استاندار آذربایجان‌شرقی مردم را از جمله مهم‌ترین سرمایه‌های نظام برشمرد و گفت: این سرمایه بزرگ در تمام شرایط در کنار نظام جمهوری اسلامی و اهداف آن بوده‌اند و مدیران با تلاش و توانمند نیز از جمله این سرمایه‌های ارزشمند هستند که تحت منویات مقام معظم رهبری به خدمت مشغول هستند و این سرمایه‌های اجتماعی پیوند میان مردم و دولت هستند.

شبستری بیان کرد: رهبری در ابتدای سال‌جاری با عنوان همدلی و همزبانی دولت و مردم بر این امر مهم و سرمایه‌های موجود تاکید کردند و امیدواریم در این جامعه بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم و از جمله مراکز مهم در کشور و استان اوقاف و امور خیریه است که هر چه اعتماد مردم به دولت بیشتر باشد شاهد شکوفایی وقف خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی فسادهای دولتی را موجب خدشه و بی‌اعتمادی مردم دانست و گفت: این فسادهای مالی که در گذشته وجود داشته موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و امیدواریم با تدابیری که در دولت تدبیر و امید صورت می‌گیرد بتوانیم به اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی کمک کنیم.

یکی از کارهای مهم در حوزه وقف گسترش فرهنگ دینی است

وی یادآور شد: یکی از کارهای مهم در حوزه وقف گسترش مردم‌سالاری دینی و گسترش فرهنگ دینی است که در فرهنگ عمومی کشور تاثیرگذار است و امیدواریم نقش اوقاف و امور خیریه بیش از گذشته باشد.

شبستری گفت: هر چند در حوزه اوقاف و امور خیریه استان کارهای بزرگی انجام شده اما با ایده‌آل‌ها در حوزه فرهنگی فاصله داریم و البته اوقاف یکی از متولیان فرهنگی است که می‌تواند با ترویج فرهنگ قرآنی و وقف و امور خیریه به بحث فرهنگی جامعه کمک کند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی پست‌های مدیریتی را امری موقت و عاریتی برشمرد و گفت: زمان خدمت در این پست‌ها در دفتر الهی ثبت خواهد شد و علاوه بر آن مردم نیز در مورد خدمت مدیران قضاوت خواهند کرد.

بحث درآمدی و اقتصادی صرف در موقوفات کار درستی نیست

وی با اشاره به اهمیت وقف در استان تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان استان بحث موقوفات و احیای آن بود که به آن توجه خوبی صورت نمی‌گرفت و در سال‌های اخیر توجه خوبی به آن صورت گرفت و در زمان مدیریت جدید نیز باید احیای موقوفات با نگاه جامع به وقف و هدف اصلی وقف صورت گیرد و بحث درآمدی و اقتصادی صرف، کار درستی نیست.

در انتخابات آتی نباید رقابت ها باعث ایجاد کدورت بین گروه های سیاسی شود

وي با اشاره به انتخابات پیش رو و این که در انتخابات آتی نباید رقابت ها باعث ایجاد کدورت بین گروه های سیاسی شود، گفت: امیدواریم مردم در انتخابات پیش رو نیز حماسه ای سیاسی رقم بزنند و کاندیدا ها و گروه های سیاسی نیز از رقابت های ناسالم جلوگیری کنند.

شبستري خواستار رفع اختلافات میان دستگاه‌های اداری در زمینه‌های مختلف کاری شد و گفت: علاوه بر دستگاه‌های دولتی گروه‌های سیاسی هم باید در کنار هم و با همدلی و همزبانی انتخاباتی پرشور را برگزار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی وارد بحث انتخابات نشوند و از امکانات برای نفع و یا تبلیغ کسی استفاده نکنند زیرا در امر انتخابات باید با رعایت قانون مشارکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار