مشکل اطاله دادرسی در دادگستری خلخال

امام جمعه خلخال با اشاره به این که اطاله دادرسی از مشکلات بزرگ دادگستری این شهرستان است بر لزوم ایجاد تحول در آن برای حل مشکل مردم تاکید کرد.
کد خبر: ۵۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 29 June 2015
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام امیر رشتبری روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه افزود: امکانات لازم برای رسیدگی سریع به پرونده ها و رفع نواقص و اصلاح کمبودها در دادگستری خلخال باید فراهم شود.

وی گفت: تا زمانی که امکانات لازم برای رفع نواقص در دادگستری فراهم نشده مشکل اطاله دادرسی همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

امام جمعه خلخال با بیان این که بسیاری از مردم خلخال از بیم طولانی شدن زمان رسیدگی به پرونده ها از مراجعه به دادگستری برای احقاق حق خود پرهیز می کنند اظهار کرد: تا زمانی که از دستگاهی انتقاد نشود اصلاح صورت نخواهد گرفت.

حجت الاسلام رشت بری افزود: سالانه 15 میلیون پرونده در دادگاه های کشور تشکیل می شود و هر سال نیز پنج درصد به این آمار افزوده

می شود ولی با این حال برآورده شدن نیاز مردم و رفع نواقص قوه قضاییه کشور انتظار مردم است و این انتظار باید برآورده شود.

وی با پرداختن به اهمیت مقام قاضی و قضاوت در دین مبین اسلام گفت: دقت و قاطعیت قاضی همراه با عطوفت ، مهربانی ، خوش رویی و شفقت اسلامی انتظار مردم از قضات نظام اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: تمام پرونده ها مهم است و قضات باید با قاطعیت و بدون ملاحظه افراد برای صدور حکم و جاری شدن احکام اسلامی و عدالت در جامعه اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در چهارشنبه هفته جاری در خلخال گفت: برای آزادی 24 زندانی مالی زندان خلخال 15 میلیارد ریال و برای آزادی 13 زندانی ناتوان در پرداخت مهریه 15 میلیارد ریال به همراه یک هزار و 200 سکه بهار آزادی نیاز است و انتظار

می رود مردم خیرخواه خلخال با شرکت در این مراسم و اهدای کمک های مالی زمینه را برای آزادی زندانیان مالی و خانوادگی از زندان خلخال فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام راحل در فاجعه انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در سال 1360 گفت: شهید بهشتی و یاران امام هرگز از اذهان و خاطرات مردم فراموش نخواهند شد.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار