پیش‌بینی دریافت 80 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 80 هزار فقره اظهارنامه مالیاتی را دریافت کنیم که نسبت به سال گذشته 4 هزار فقره رشد نشان خواهد داد.
کد خبر: ۵۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 07 July 2015

رسول نوع‌‌پرور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما آمادگی داریم در همه شهرستان‌ها و با مراجعه مودیان به اتاق‌های مالیاتی اظهارنامه‌های آنها را دریافت کنیم تا نسبت به اعمال برخی از تشویق‌های قانونی نیز اقدام جدی انجام شود.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورها با هدف رونق دادن به عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و رونق محیط کسب و کار و تولید دریافت مالیات‌های مستمر و غیرمستمر به عنوان یک اولویت مدنظر قرارگرفته است، افزود: در بیش از 70 کشو ر دنیا عمر مالیاتی همپای عمر دولت‌ها و حتی بیشتر از آن است و به واسطه دریافت مالیات است که برخی برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اقتصادی به انجام می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل یادآور شد: وصول مالیات تنها برای کسب درآمد و تامین برخی از هزینه‌ها نیست بلکه در سایه اعمال مالیات کنترل نظام اقتصادی نظیر تورم،‌ جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، رونق محیط کسب و کار و تولید تحقق پیدا می‌کند.

نوع‌پرور بیان کرد: یکی از وظایف مودیان و امور مردم بر اساس تکالیف قانونی در پرداخت مالیات و پایبندی به حقوق متقابل در این حوزه است که قطعا تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی از سوی مودیان در همین ارتباط انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس سه گروهی که اقدام به پرداخت مالیات می‌کنند بر مبنای ترازنامه سود و زیان، درآمد و هزینه، و تعیین بخشی از در‌آمدها باید اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم کنند که فرصت تعیین شده برای این کار تا آخر تیرماه است که مودیان با مراجعه به سامانه امور مالیاتی می‌توانند اظهارنامه‌های خود را تقدیم اتاق‌های مالیاتی کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل شرط برخورداری از برخی معافیت‌های مالیاتی و مزایا در این زمینه را تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل و حرف مختلف اعلام کرد و گفت: امسال بر اساس قانون مصوب مجلس برخورداری از این معافیت‌ها منوط به تسلیم اظهارنامه به موقع است که در این باب یک تلاش جدی و تاثیرگذار نیز آغاز شده است.

نوع‌پرور عنوان کرد: در سال گذشته بیش از 76 هزار اظهارنامه مالیاتی تقدیم اتاق‌های مالیاتی استان شد و امسال پیش‌بینی می‌کنیم 80 هزار فقره اظهارنامه دریافت کنیم.

وی افزود: امسال با 90 اتحادیه توافق‌نامه‌ای را به امضا رساندیم تا صاحبان مشاغل در سه گروه تعیین شده مالیات‌های خود را پرداخت کنند که گروه اول مربوط به صنوفی است که تا یک میلیون تومان دریافت داشته‌اند که باید 8 درصد مالیاتشان را به نسبت سال‌های گذشته افزایش دهند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل یادآور شد: مالیات آن عده از صنوفی که بین یک تا دو میلیون تومان درآمد داشتند 12 درصد افزایش و صنوفی که بالاتر از 3 میلیون درآمد داشتند رقم مالیاتی آنها تا 18 درصد افزایش یافته است.

نوع‌پرور با اعلام اینکه نیازی به حضور فیزیکی مودیان در امور مالیاتی وجود ندارد، تصریح کرد: آنها به شکل الکترونیکی می‌توانند اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کنند و دیگر نیازی به تسلیم دستی اظهارنامه‌های مالیاتی نیست.

این مسئول در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل گفت: مودیان با پرداخت 40 درصد نقد و مابقی به صورت اقساط شش ماهه می‌توانند از طریق سامانه عملیات الکترونیکی را به انجام رسانده و قبض مورد نظر را نسبت به پرداخت اقساطشان چاپ کرده و در اختیار داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار