مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد:
نقل و انتقالات عامل تضییع حق جذب نیروی بومی در بویراحمد / ایدئولوژی غربی در قلمرو مدیریتی ما جایی ندارد
حسن زاده : فرآیند نقل و انتقالات در برخی موضوعات موجب تراکم و تضییع حقوق شهرستان به لحاظ جذب سهمیه نیروهای بومی و خلاء نیرو در دیگر مناطق می شود که باید در بخش منابع و اعتبارات و نیز تجهیزات و توسعه فضاها توجه مضاعفی گردد تا بن بستی در راه خدمت ایجاد نگردد که به کرات منعکس گردیده است.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد مبنای کار نظام تعلیم و تربیت را سند بنیادین تحول برشمرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین که برآمده از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب است، هدفگذاری گردیده که این سند راهگشاست.
علی حسن زاده با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در قلمرو فعالیت مدیریتی وی جایی ندارد ، افزود: جهان بینی و ایدئولوژی ما با نظام غربی متفاوت است و به همین دلیل پویایی، امید و نشاط یا بهداشت روح و روان در همین چارچوب و با هدف ارتقاء ضریب تاثیر در آموزش تعریف می شود.
وی با برشمردن تفاوت های نظام تربیتی و آرمانی انقلاب اسلامی با غرب، افزود: تأکید صرف به کارنامه آموزشی از آسیب های جدی نظام تعلیم و تربیت کنونی ماست که می بایست برای رسیدن به حیات طیبه و تمدن اسلامی به مدل تربیت اجتماعی از باب الگوسازی توجه جدی شود.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد با تبیین نقش رسانه ها در انعکاس افتخارات و نارسایی های نظام تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد که رسانه در تنظیم چرخه اطلاعات در علم مدیریت تأثیرگذار بوده و قادر به تعامل و هم اندیشی در حل مشکلات و رسیدن به تمدن اسلامی است.
حسن زاده جامعه آماری آموزش و پرورش بویراحمد را از حیث شرایط اقلیمی و مهاجر پذیری مرکز استان غیر قابل قیاس با دیگر شهرستان ها و مناطق برشمرد و تصریح کرد: ۷ هزار معلم شاغل و بازنشسته و نیز ۶۵ هزار متعلم در شهرستان بویراحمد فعال اند که یک سوم جمعیت این نظام به نسبت کل جمعیت معلم و متعلم استان تشکیل می دهد و از اینرو سرویس دهی در تمام ابعاد نیز باید متناسب با آمار کمی باشد.
این مقام مدیریتی با گریز به نقل و انتقالات مناطق استان و نیز دیگر استان ها به مرکز استان گفت: فرآیند نقل و انتقالات در برخی موضوعات موجب تراکم و تضییع حقوق شهرستان به لحاظ جذب سهمیه نیروهای بومی و خلاء نیرو در دیگر مناطق می شود که باید در بخش منابع و اعتبارات و نیز تجهیزات و توسعه فضاها توجه مضاعفی گردد تا بن بستی در راه خدمت ایجاد نگردد که به کرات منعکس گردیده است.
وی با ارائه گزارشی از بسترسازی و تمهید مقدمات پروژه مهر سال تحصیلی جدید که در بازه زمانی ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر است،تصریح کرد: در قالب ۵ کمیته سازماندهی،نظارت و ارزیابی،توجیه و تبلیغ، تعمیر و تجهیز و در نهایت تأیید صلاحیت که هر کدام مربوط به یک حوزه فعالیتی معاونین و زیر مجموعه است، تمامی اقدامات و تدابیر طی پروسه خاص اتخاذ گردیده و بستر پروژه فراهم گردیده است.
حسن زاده در فراز دیگری از سخنانش با توجه به جامعه آماری و همچنین مهاجرپذیری و ضرورت خدمات رسانی، به رایزنی با وزارت متبوع و تعامل نماینده بویراحمد و دنا اشاره کرد و گفت: از محل اعتبارات خارج از شمول یک و نیم میلیارد سوای اعتبارات ملی جهت تامین تجهیزات مختلف جذب شده که امیدواریم بتواند جوابگوی جمعیت آماری و سرویس دهی به خانواده های مهاجر باشد.
مدیر آموزش و پرورش بویراحمد در بخش پایانی گفت و گو به رتبه های افتخار آفرین در حوزه کنکور، جشنواره ها و دیگر مسابقات پرداخت که در سطوح استانی و کشوری در خور توجه است.
حسن زاده در همین رابطه افزود: ۲۶ رتبه زیر هزار کنکوری فقط در یکی از مدارس، ۲ رتبه کشوری در جشنواره ها، ۱۲ رتبه در مسابقات ملی از جمله افتخارات این مدیریت است.
وی در فرجام سخن و با بیان جشن های آغاز سال تحصیلی گفت: جشن شکوفه ها ، پیش دبستانی، جوانه ها و زنگ مهر و مقاومت در ۳۱ شهریور به شکل نمادین و با برنامه های جذاب و متنوع برگزار میگردد که در راستای پروژه مهر تعریف گردیده است.