نخستین یاداواره سرداران و ۱۰۲ شهید فرهنگی استان

کد خبر: ۸۰۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 27 November 2019
همزمان با هفته بسیج نخستین یادواره سرداران و ۱۰۲ شهید فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از صدا و سیما ، در این آئین که جمعی از خانواده های معظم شهداء ، مسئولان و فرهنگیان حضور داشتند نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهدای فرهنگی از2فضلیت علم آموزی و ایثار خون در راه خدا برخوردارند.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: مسیر شهادت و جانبازی در راه خدا، بخشیدن روح کرامت و شرافت و آموزش درک حقیقت انسانی برای جامعه است.
وی ادامه داد: این مسیر درحقیقت بیانگر درک عمیق،تجلی اندیشه وعشق است.
نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: عاشق ترین انسانها در دیدگاه انسانها عاقلترین آنها هستند و شهدا برازنده این عنوان هستند.
وی گفت: حدود یک هیجدهم شهدای استان از جامعه فرهنگی هستند و این آمار نسبت به درصد تعداد فرهنگیان استان در دوران دفاع مقدس قابل توجه و بیانگر دیدگاه و شناخت ارزشمند فرهنگیان از شرایط آن دوران است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: جامعه آموزش و پرورش استان با حضور بیش از 60 درصدی در جبهه های دوران دفاع مقدس 102شهید فرهنگی و 446 شهید دانش آموز به اسلام و انقلاب تقدیم کرد.
هادی زارع پور افزود: با هدف ترویج و توسعه فرهنگ ایثار وشهادت بین دانش آموزان در طول سال تحصیلی یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی برگزار می شود.
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فتح استان هم گفت: عزت، آزادی، افتخار و استقلال ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.
سرهنگ پاسدار جاماسب بهمنیار افزود: شهدای فرهنگی عاشقانه از سنگر ترویج علم دانش به سنگرهای رزم دفاع مقدس رهسپار شدند و زیباترین درسها را از مکتب حسین(ع) تقدیم جامعه کردند.
وی بیان کرد: کوچه و خیابان ها به نام شهدا است تا فراموش نکنیم که امنیت زندگی مان مدیون خون آنان است.
سرهنگ پاسدار جاماسب بهمنیار گفت: انقلابی که امام وشهداء برای ما بر جای گذاشتند باید با تمام وجود از آن پاسداری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار