نگرانی باغداران از نبود بازار فروش

باغداران مشگین شهری در حالی برداشت این محصولات را شروع کرده اند که به دلیل نبود بازار مناسب داخلی وصادر نشدن محصول به خارج از کشور بشدت نگران ضرر وزیان احتمالی می باشند.
کد خبر: ۸۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 24 August 2015
تعدادی از باغداران مشگین شهری به خبرنگار ایرنا گفتند که با دلهره و ناامیدی اقدام به برداشت محصول از جمله هلو شلیل می پردازند زیرا که وضع بازار به هیچ وجه مناسب نیست .
به گفته یک باغدارمشگین شهری ، محصول برداشت شده در دست تعداد زیادی از بغدئاران باقی مانده و مسوولان باید به کمک انها بیایند.
یک باغدارکه محصول هلو شلیل برداشت کرده است نیز گفت که محصولش را با قیمت نازل به واسطه ها فروخته زیرا نگران ضررو زیان بیشتر بود.
ابراهیم امامی فرماندار مشگین شهر روز دوشنبه در گفتگو با خبر نگار ایرنا ضمن تایید وضعیت بد بازار فروش محصولات سردرختی منطقه گفت : در صورت خرید تضمینی محصولات سردرختی مشکل ضرر وزیان باغداران منطقه بر طرف می شود .
وی با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود نز دیک به 60هزار تن میوه هلوو شلیل از باغ های شهرستان برداشت شود افزود: درراستای جلوگیری از وارد شدن ضرر وزیان بیشتر به باغداران مکاتبات لازم با مسئولان مرتبط انجام شده است
وی با بیان اینکه کمبود فضای مناسب در میدان میوه وتره بار از دیگر مشکلات اساسی حمل ونقل محصولات باغی می باشد، افزود: میدان میوه وتره بار مشگین شهر به جهت واقع شدن در داخل شهر علاوه بر ایجاد مشکلات ترافیکی موجب بروز مشکلات اساسی در تخلیه وبار گیری محصولات شده و آلودگی محیط اطراف نیزبدنبال داشته است.
امامی بیان کرد: شهرستان مشگین شهر دارای 15هزار هکتار باغ میوه است و باید وسعت میدان میوه وتره بارآن حداقل 15هکتار باشد .
رئیس اتحادیه میوه وتره بار مشگین شهر نیز با انتقاد از سنگ اندازی اعضای شورای شهر در ایجاد میدان جدید میوه وتره بار گفت: تامین زمین مورد نیازبرای این منظور خریداری شده و بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری جهت احداث میدان میوه وتره بار می باشد .
شهرام نیکزاد افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو شلیل وهلوی درجه یک در میدان میوه وتره بار مشگین شهر کمتراز 20هزار ریال می باشد
مشگین شهر در شمال استان اردبیل یکی از قطب های باغداری استان می باشد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار