آیا میدانید؟

سازمان نظام پزشکی ایران قابل انحلال نیست

کد خبر: ۸۴۷۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷ 09 May 2020

سازمان نظام پزشکی ایران قابل انحلال نیست بلکه این شورایعالی سازمان به عنوان یک رکن است که فقط توسط مقام قضایی با جرم کیفری قابل توقف/ انحلال است.
تأسیس و ادامه وجود سازمان نظام پزشکی ایران از آنجا که تأسیس مستقیم قانون است توسط هیچ مقام اداری یا جمیع اعضاء قابل انحلال نیست.
استعفا از عضویت سازمان نظام پزشکی به طور خودخواسته ممکن نیست.
سازمان نظام پزشکی ایران را میشود بدون حضور رأی دهنده و فقط با تعداد کاندیدای حداقلی ایجاد کرد و اگر داوطلب به خودش یک رأی هم بدهد انتخاب میشود و حد نصاب شرکت کننده تعمداً برای سازمان نظام پزشکی تعریف نشده است.
اگر جمعا حدود ۱۵ تا ۱۷ نفر عضو در یک شهرستان کاندیدای هیأت مدیره نظام پزشکی بشوند و هیچکس در انتخابات شرکت نکند و فقط همین تعداد به خودشان رأی بدهند هیأت مدیره تشکیل میشود و مشروع و قانونی ست ولو مقبول عموم نباشد یا باشد.
تشکیل سازمان نظام پزشکی ایران متکی به آراء اعضاء اجباری خود نیست.
با حدود ۲۸۶۰ نفر در سراسر ایران در ۲۰۰ شعبه با حدود ۲۷۰ نفر عضو مجمع عمومی میشود سازمان نظام پزشکی را قانوناً تأسیس کرد و نیازی به مشارکت یا رأی بیشتر از ۲۸۶۰ نفر در کل ایران نیست.
کافی‌ست همینها به خودشان رأی بدهند انتخاب میشوند.
لزومی به تشکیل همه این ۲۰۰ شعبه هم در سراسر ایران نیست.
حتی اگر انتخابات برگزار نشود اعضای فعلی بر جای خود مستقر میمانند.
لذا اینکه در گفتگوها حرف از انحلال سازمان میشود یا عدم مشارکت در رأی مهم جلوه داده میشود اگرچه اخلاقاً و احساساً مهم است اما جایگاه و تعریفی در حقوق اداری ندارد.

 سازمان نظام پزشکی ایران قابل انحلال نیست

مرجع آماری سازمان نظام پزشکی ایران

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار