در ۹ ماه گذشته؛

۳۰هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان تهران پرداخت شد

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تهران گفت: از ابتدای امسال تا ابتدای دی‌ماه جاری، در سیستم بانکی استان، ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید اعطا شد.
کد خبر: ۹۳۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 19 January 2021

 

فریدون عطایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از محل منابع بانکی شامل منابع داخلی، تسهیلات رونق، کرونایی، روستایی- عشایری و تبصره ۱۸ در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید استان تهران پرداخت شده است.

وی یادآورشد: از محل تسهیلات کرونایی در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص یافته بود که از این رقم، ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سهم استان تهران بود.

عطایی اظهارداشت: از رقم ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تا اول دی امسال، ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و روند رسیدگی و پرداخت به باقی پرونده های درخواستی ادامه دارد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران گفت: در ۹ ماه گذشته از میان ۴۸ هزار پرونده درخواست تسهیلات کرونایی به ۲۶ هزار پرونده تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تسهیلات اشتغال روستایی- عشایری با احتساب اعتبارات جذب شده در مرحله پنجم، تاکنون ۸۵ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلاتی معادل ۳۰۰ میلیارد تومان شده اند.

عطایی ادامه داد: عملکرد ۴ بانک عامل از تعهدشان در این زمینه، پست بانک ۷۰، توسعه تعاون ۶۰، صندوق کارآفرینی امید ۱۲۴ و بانک کشاورزی به ۱۰۶ درصد می رسد.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری تهران با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مرحله پنجم طرح اشتغال روستایی- عشایری تا خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارد، گفت: تا پایان بهمن امسال در صورت تخصیص منابع مرحله پنجم می توان به کل تعهد استان عمل کرد و پرداخت تسهیلات ۳۸۰ میلیارد تومانی را محقق ساخت.

وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات روستایی در سال های گذشته مرحله به مرحله بوده است و با اتمام هر دوره پرداخت، روند تخصیص اعتبارات مرحله بعد آغاز می شود.

عطایی تاکید کرد: سیستم بانکی از محل منابع داخلی نیز تسهیلاتی به تولیدکنندگان پرداخته است که این رقم به ۲۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

این مقام مسئول اعلام کرد: در تهران ارقام درخواستی برای دریافت تسهیلات، قابل توجه است و در سیستم بانکی از محل منابع داخلی، متناسب با اعتبار بنگاه داران اقتصادی تسهیلات پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار