تولید فیلم "تنهایی" برگرفته از زندگی خواننده پر آوازه چرامی + فیلم

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد از تولید فیلم کوتاه داستانی "تنهایی " به کارگردانی خلیل عمران زاده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 16 March 2021

یکی از نقاط ضعف فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد ، عدم استفاده از ظرفیت اشخاص و نخبگان آن به عنوان سوژه های هدف برای تولیدات فرهنگی از جمله فیلم ، سریال و یا دیگر ظرفیت های ارائه به عموم بوده است چیزی که در دیگر استان ها و فرهنگ ها به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

چند سالی است که در کهگیلویه و بویراحمد تلاش هایی برای معرفی ظرفیت های استان صورت می گیرد اقدامی که در جدیدترین مورد ، تلاش شده است بخشی از زندگی خواننده پر آوازه استان را روایت کند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان از تولید فیلم کوتاه داستانی "تنهایی " به کارگردانی خلیل عمران زاده خبر داد.

بنابراین گزارش اکبر آیین در این باره گفت:این فیلم با موضوع بخشی از زندگی شیخ علی مراد تنهایی، خواننده فولکلوریک کهگیلویه و بویراحمدی تولید شده است.
آیین تصریح کرد:تنهایی به قصه همسر شیخ علی مراد تنهایی می پردازد که همه خاطرات وی را در صندوقچه ای نگهداری می کند اما طی اتفاقی صندوقچه گم می شود.
وی افزود:این فیلم کوتاه داستانی به مدت 26 دقیقه توسط خلیل عمران زاده از فیلمسازان هم استانی و با حمایت حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تولید شده است.
گفتنی است ؛مرحوم شیخ علی مراد تنهایی خوانند معروف جنگ نامه ها و یاریارهای محلی از شهر چرام ، استان کهگیلویه وبویراحمد بود، که سالها با ذهنی خلاق و با سبکی حماسی و متمایز از آواز محلی صحنه های فراموش نشدنی دلاورمردی های مردم این استان در جنگ های تنگ تامردای، گجستان و دوران هشت سال دفاع مقدس که بخشی از آن با موسیقی اصیل این دیار عجین شده است را روایت گری کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار