سرپرست فرمانداری اردکان گفت: به رشته تحریر درآوردن خاطرات جبهه و جنگ برای آیندگان اقدامی ناچیز در مقابل جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا و خانواده‌های معظم آنان است و از این رو در صدد تدوین دانشنامه دفاع مقدس در شهرستان هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 21 February 2022

به گزارش ایرنا کمال حلوایی روز دوشنبه در دیدار مسوول اجرایی دانشنامه دفاع مقدس استان یزد با اشاره به توان و ظرفیت این شهرستان درتدوین دانشنامه دفاع مقدس استان بر ضرورت همکاری همه نهادها و ارگان‌های مرتبط با مسئولین اجرایی تدوین این دانشنامه تأکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه نواقص و کمبودهای اطلاعاتی در زمینه تدوین این دانشنامه در بخش مربوط به این شهرستان باید در اولویت کاری قرار گیرد ادامه داد: باید از توان و ظرفیت محققان، مولفان، پیشکسوتان جبهه و جنگ، ارگان‌ها و نهادهای مختلف این شهرستان استفاده تا در مدت زمان مشخص شده این دانشنامه تکمیل و تدوین شود.

حلوایی با تاکید بر اینکه در روند تهیه و تدوین این دانشنامه نباید وقفه ایجاد شود گفت: خاطراتی که از شهدا جمع‌آوری می‌شود باید منطبق بر واقعیت‌ها باشد و با بهره‌گیری از همه اساتید و محققان، یک کار علمی و کارشناسی و بدون نقص و با زمان‌بندی مشخص ارایه شود.

مسوول تحقیقات و پژوهش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد نیز اظهار داشت: در تدوین دانشنامه دفاع مقدس به طور کلی قصد داریم نقش استان یزد در هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشیم.

سیدمحسنی افزود: سه گروه شهدا و اشخاص، نظامی و جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی در این حوزه وجود دارد. در گروه شهدا، ۱۷۵ شهید را شناسایی کردیم و مقالاتشان به طور کامل نوشته شده است که با همکاری همه ارگان‌ها و شهرستان‌ها این کار صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در گروه نظامی و جغرافیایی که بحث اصلی است خوشبختانه مقالات آن نوشته شده است، ولی در خصوص بعضی شهرستان‌ها ما هنوز مشکل داریم و همکاری بیشتری بایست در این رابطه صورت گیرد. در نظر داریم با مهیا بودن شرایط در ۲۲ بهمن سال جاری این دانشنامه رونمایی شود، در غیر این صورت در اسفند ماه رونمایی خواهد شد.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار