معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: رویکرد کتابخانه های عمومی استان یزد در ترویج فرهنگ کتابخوانی با برگزاری یازدهمین دوره کتابخوانی رضوی قابل تقدیر است و این جشنواره ها نقش مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ 20 April 2022

به گزارش ایرنا، علی اصغر عزیزی، روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برترین های یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ها ترویج فرهنگ کتابخوانی و آشنایی با اهل بیت علیه السلام است که بویژه در زمینه جوانان و نوجوانان و با معرفی کتاب های فاخر با اقداماتی که توسط نهاد کتابخانه های عمومی یزد انجام و با استقبال بسیار خوب از طرف مردم همراه شده است و در جشنواره اخیر با رویکردی جدید به مبحث مهدویت نیز پرداخته شده که قابل تقدیر است.
عزیزی گفت: در این جشنواره به همه سنین بویژه کودکان و نوجوان توجه شده و یکی از بهترین شیوه ها نیز برگزاری این قبیل جشنواره ها برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: گرچه استان یزد دارای سرانه مطالعه بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور است اما این کافی نیست و باید در این حوزه فعالیت بیشتری صورت گیرد و با برگزاری جشنواره های متعدد سرانه مطالعه در جامعه افزایش یابد.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد نیز در این آیین گفت: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی آشنایی بیشتر اقشار مختلف بویژه کودکان و نوجوانان با سیره ائمه اطهار و امام رضا علیه السلام در قالب کتاب است و همچنین در این جشنواره کتاب هایی بارویکرد های مهدویت نیز معرفی شده است .
رقیه دوست فاطمی ها افزوذ: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد از خردادماه سال گذشته آغاز شد و بیش از ۲۵ هزار نفر در استان و در این جشنواره شرکت کردند که امروز و به صورت همزمان ۵۹۳ نفر از برترین های این جشنواره در تمامی شهرستان های استان تجلیل می شوند که ۲۵ برگزیده شهرستان یزد نیز در این آیین تجلیل می شوند .
حجت الاسلام مظفر سالاری، نویسنده یزدی نیز در این مراسم گفت: افرادی که در وادی کتاب گام بر می دارند و بویژه افرادی که در جشنواره های مرتبط با امام رضا(ع) فعالیت دارند با عنایت ایشان این توفیق را یافته اند و حضور در این گونه برنامه ها باعث خیر و برکت در فعالیت ها می شود.
همچنین رئیس نهادکتابخانه های عمومی شهرستان یزد در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با ایرنا گفت: در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان یزد، کیانا کریمی از کتابخانه امام خمینی (ره) و فاطمه رجبیان از کتابخانه امام علی(ع) یزد به عنوان پویش کتابخوان خردسال تجلیل شدند.
محمدمحسن رفیعی افزود: محمد عماد کلانتری از کتابخانه پروین اعتصامی حمیدیا، امیرعلی شایق از کتابخانه رئیس فرهمند یزد و عرفان پروا از کتابخانه شهید محمدعلی بابایی زارچ در بخش نقاشی خردسال تجلیل شدند، همچنین یگانه زهرا دهقان از کتابخانه دکتر محمد جوادی یزد ، محمدطاها عسکری از کتابخانه قرآن و عترت و محمدطاها برزگری از کتابخانه آیت الله طباطبایی یزد در بخش پویش کتابخوان کودک تجلیل شدند.
وی ادامه داد:‌ امیرعباس بیرجندی از کتابخانه اتابکی گنبد سبز، پارسا سلمان از کتابخانه غدیر یزد و ضحا رحمانی علی آبادی از کتابخانه آذر یزدی در بخش نقاشی کودک و صدرا میرجلیلی از کتابخانه کاظمینی، فریماه دهقان از کتابخانه شهدای نعیم آباد، مطهره منصوری پور از کتابخانه علامه محمد تقی جعفری و فاطمه پورحسینی از کتابخانه مرحوم مسعود دهقانی محمدآباد در بخش چهار گزینه ای نوجوان تجلیل شدند.
رئیس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گفت: الهه باقری از کتابخانه کلانتری زارچ، طاهره حاجی حسینی از کتابخانه مرکزی یزد، زهرا خواجه از کتابخانه دهقان دهنوی، بی بی طیبه حسینی مرتضوی از کتابخانه شهدای شاهدیه، روح الله تیموری نژاد از کتابخانه شهید مطلب شفیعی، رویا زارع زاده مهریزی از کتابخانه فرخی یزدی در بخش چهار گزینه ای جوان و بزرگسال و همچنین محسن سالاری از کتابخانه شرف الدین علی یزدی در بخش داستان کوتاه جوان و بزرگسال و نصرالله بهزادی از کتابخانه مرکزی یزد در بخش خانوادگی تجلیل شدند.
قصه گویی رضوی، اجرای دکلمه، پخش کلیپ و تقدیر از برترین های این جشنواره از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار