مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران، هم اکنون جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 25 April 2022

 دوست فاطمی‌ها در دیدار با سرپرست فرمانداری یزد با اشاره به افتتاح کتابخانه مرکزی یزد پس از ۲۵ سال تصریح کرد: شهرستان یزد با افتتاح این کتابخانه، در سرانه زیربنای کتابخانه‌ای از جایگاه هفتم استان به جایگاه چهارم ارتقا پیدا کرد.


وی افزود: استان یزد براساس اعلام مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، جایگاه نخست کشور را در سرانه مطالعه دارد و امیدواریم با توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌ها، این جایگاه، حفظ شود و سرانه مطالعه نیز به شکل چشمگیری ارتقا یابد.


دوست فاطمی‌ها، همچنین خواستار پیگیری برای اختصاص بودجه لازم برای آغاز عملیات توسعه کتابخانه آذریزدی و همچنین اختصاص اتوبوس و بودجه لازم برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق کمتر برخوردار شهرستان شد.


مدرسی، سرپرست فرمانداری یزد هم در این دیدار با اشاره به رسالت مجموعه‌های فرهنگی برای حفظ و گسترش آثار معنوی پیشینیان، تصریح کرد: بنا‌ها و امکاناتی که در حوزه‌های مختلف به خصوص کتابخانه‌های عمومی برای ما به یادگار مانده، حاصل تلاش‌ها و دلسوزی‌های گذشتگان و مردمان فرهنگ دوست این دیار است و لازم است ما نیز تلاش کنیم این میراث ارزشمند و ماندگار را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.


وی همچنین خواستار ارتباط بیشتر حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ها با مجامع خیری، صاحبان صنایع و محافل پزشکی استان و شهرستان برای بهره گیری از ظرفیت این بخش‌ها در توسعه فضا‌های کتابخانه‌ای و تأمین منابع کتابخانه‌ها شد.


مدرسی همچنین قول داد، پیگیر راه‌اندازی مجدد کتابخانه سیار در مناطق حاشیه شهر یزد و نواحی کمتر برخوردار شهرستان شود.
شهرستان یزد در حال حاضر ۲۸ باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد، یک باب روستایی است.

برچسب ها: مطالعه ، کتابخانه ، آمار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار