جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در اقشار تخصصی بسیج مطالبه گری منطقی و پیشبرنده را مهمترین رسالت بسیج دانست و گفت: در حوزه رسانه و فضای مجازی باید پیش دستانه عمل شود و با تحلیل درست شرایط مانع اجرای توطئه دشمنان شد.
کد خبر: ۱۰۷۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ 17 October 2022

سرهنگ حمیدرضا محدث در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این که وقایع اخیر در ایران و جهان و همچنین سرعت انتقال اطلاعات در عصر حاضر اهمیت فضای مجازی را برای همگان روشن کرده است، اظهار کرد: فضای مجازی و مقوله تولید محتوای درست و صادقانه برای این مهم از جمله الزامات عصر ارتباطات است.

وی با بیان این که امروزه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته است، افزود: یکی از مهم‌تریـن پیشران‌های این پیچ تاریخی، فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌ عنوان یک فناوری تحول آفرین است و پیدایش فضای مجازی که با تأثیر فزآینده خود در حال شکل دادن به تمام عرصه‌های زندگی حقیقی است به نحوی که امروزه فاصله بین مجاز و حقیقت در این فضا به صفر رسیده است.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در اقشار تخصصی بسیج، تحلیل دقیق و به موقع شرایط و آینده نگری را از جمله ابزارهای رسانه‌ای به ویژه برای فضای مجازی دانست و گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت ساختاری و پتانسیل مخاطبین قشر بسیج رسانه با همراهی اقشار که آهاد مردم هستند در فضای مجازی به خوبی نقش آفرینی کرد.

محدث با اشاره به این‌که خیلی‌ها با انبوه امکانات و نیروهای انسانی در این حوزه فعالیت می‌کنند و تاثیر مثبتی در جامعه ندارند تصریح کرد: اگر بخشی از امکانات در اختیار بسیج بود کل فضا را در دست می‌گرفت و باید به این سمت برویم.

وی با بیان این‌که مردم فکر می‌کنند بسیج یک نیروی نظامی و گشت محله است تاکید کرد: در بسیج خدمات زیادی در حوزه‌های اقتصاد زیربنایی، گردشگری، زنان و خانواده، محیط زیست و فرهنگی اجتماعی رقم می خورد و که در صورت حمایت مسئولان می تواند به عنوان برنامه‌های راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد با بیان این‌که بسیجیان باید مطالبه‌گر مطالبه به حق مردم از مسئولان باشند، گفت: نیروهای جریان انقلاب باید با محوریت رسانه خود را به علم روز که فضای مجازی بخش قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده است تجهیز کنند.

محدث با بیان این‌که محتوا در فضای مجازی باید تحلیلی باشد تأکیدکرد: اشکال کار ما در فضای مجازی و رسانه تهیه مطلب و محتوا است که باید نیروهای توانمند را تربیت کنیم و در برخورد با رویدادها بموقع و کنشی عمل کرد.

 

وی در پایان با بیان این‌که رسانه‌های جریان انقلاب باید با برنامه در برابر توطئه‌های فرهنگی و نرم استکبار جهانی صف‌آرایی کنند، خاطرنشان کرد: در حوزه رسانه و فضای مجازی باید دست پیش داشت، پیش دستانه عمل کرد و با کار تیمی و نیروهای آموزش دیده و تحلیل‌گر می توان در پیش برد اهداف انقلاب پیشرو بود.

منبع: فارس
برچسب ها: فضای مجازی ، بسیج ، دشمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار