مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: تاکنون ۱۷۱ موسسه و خانه قرآنی در سطح استان تشکیل و سالانه طبق مقررات با مشارکت خیران و علاقه مندان فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷ 19 October 2022

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعدد ۱۰۷ خانه قرآنی و ۶۴ موسسه است که اکثرا در یزد و بقیه در سایر مناطق و شهرستان‌های استان با همکاری علاقه‌مندان و همراهی مسئولان اقدام موثر دارند.

وی ادامه داد: مراکز قرآنی طبق مقررات با همراهی خیران و بکارگیری مرببان مجرب نقش مهمی در ارائه آموزش‌های دینی و قرآنی به دانش‌آموزان و سایر افراد علاقه‌مند وظایف خود را انجام می‌دهند و قطعا برای تقویت این مراکز باید بیش از گذشته اقدام شود.

این مسئول بیان کرد: اگر نسل جوان با اقدام مناسب و جذاب خانه‌های قرآنی و موسسات مرتبط با آیات نورانی و معنوی کلام وحی انس بگیرند قطعا در مقابل ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مصون می‌ماند و باید در این ارتباط بهتر و بیشتر اقدام شود.

ارتقای دینی دانش‌آموزان به همکاری و اقدام تمامی متولیان امر نیاز است و باید بیش از گذشته اقدام شودنجمیی به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کنار سایر برنامه‌ها توسط نهادها و مراکز فرهنگی و تبلیغی و مراکز آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: ارتقای دینی دانش‌آموزان به همکاری و اقدام تمامی متولیان امر نیاز است و باید بیش از گذشته اقدام شود.

وی بیان کرد: تقویت جایگاه ائمه جماعت در سطح محلات موضوع مهمی است و هرچند در این خصوص شاهد فعالیت‌های خوبی در مباحث مختلف هستیم ولی باید بیشتر و بهتر اقدام شود که قطعا برکت آن نصیب مردم و جوانان مناطق مختلف استان می‌شود.

به گفته این مسئول هم‌اکنون یک هزار و ۸۰۰ مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی در امر تبلیغ در یزد و مناطق استان فعالیت دارند و ساماندهی هیات‌های مذهبی جزو برنامه‌های مهمی است که تاکنون پیگیری و اقدام شده است .

نجیمی گفت: نهادهای فرهنگی و تبلیغی نقش مهمی در حمایت دولت دارند و باید با برنامه ریزی و اقدام جهادی و انقلابی بیش از گذشته وظایف خود را با همکاری بخش‌های مختلف استان انجام دهند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار