مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برای نخستین بار طرح فرهنگی و اجتماعی امام محله در ۴۰ نقطه به خصوص در محلات محروم در سطح استان اجرا شد و ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲ 08 June 2023

 

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: از این تعداد امام محله ۱۵ مورد آن در شهرستان یزد و بقیه در سایر محلات شهرستان‌های استان تشکیل و ماموریت‌های محوله را با همکاری مردم و مسئولان انجام می‌دهند.

وی به اهمیت فعالیت امام محله در بررسی مسایل و مشکلات، برنامه ریزی و تلاش برای پاسخگویی به مطالبات و ارتقای فرهنگی به خصوص در محلات خاص اشاره کرد که تا پایان سال بر حسب ضرورت با همیاری مسئولان و دلسوزان ادامه دارد .

این مسئول بیان کرد: طرح امام محله در راستای توسعه همه جانبه و متوازن فعالیت‌های مختلف مورد نیاز فرهنگی و اجتماعی با محور روحانیون و مشارکت جدی مردم، برنامه ریزی که به دلیل اهمیت موضوع جزو اصلی ترین وظیفه این اداره کل و همیاری شهروندان است.

نجیمی به اهمیت جلب مشارکت مردم و جوانان در برنامه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح محوری یک روحانی به وسیله خود مردم، مسائل مختلف مردم و جوانان را در محله حل می‌کند و نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی دارد.

وی بیان کرد: امام جماعت در هر محله فقط امور فرهنگی و دینی خود را انجام می‌دهد ولی در حالی که امام محله علاوه بر این موارد تمامی مسایل مختلف را در هر محله با همکاری مردم و همراهی مسئولان بررسی و برای ارتقای امور و حل مشکلات فعالیت می‌کند.

استان یزد بیش از سه هزار باب مسجد و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار