موسوی لاری در جمع در جلسه شورای مشورتی اطلاح طلبان یزد:
رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان گفت: جریان اصلاحات در صحنه انتخابات حضور می‌یابد و قاعدتا نمی‌خواهد در این عرصه ساختارشکنی کند.
کد خبر: ۱۴۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۹ 22 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در جلسه شورای مشورتی اطلاح طلبان استان یزد با بیان اینکه باور ما این است که مردم زیربنای اداره کشور و پیشرفت امور هستند، اظهار داشت: اگر مردم در صحنه حضور نداشته باشند، زمینه های پیشرفت در جامعه محقق نمی شود.

خبرگزاری مهر در ادامه به نقل از وی عنوان کرد: همه سلایق و دیدگاه‌ها که وجود آن در جامعه ۸۰ میلیونی طبیعی است، باید در جامعه مطرح شود و حق مردم است که از دیدگاه‌ها و منش‌های گروه‌های مختلف بهره بگیرند تا بتوانند انتخاب درستی داشته باشند.

وی ادامه داد:جریان اصلاحات به عنوان یک جریان اصیل درون نظام، قانون اساسی و رهبری را قبول دارد و در صحنه انتخابات حضور می‌یابد و قاعدتا نمی‌خواهد در این عرصه ساختارشکنی کند.

موسوی لاری ادامه داد: تکلیف مدیران جامعه است که عرصه را باز بگذارند تا افراد و اشخاص مختلف نظرات خود را مطرح و مردم را از حق طبیعی خود که همان انتخاب است، بهره مند کنند.

رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور قوی اصلاح طلبان در انتخابات عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، همه اعضای شورا پذیرفته اند که حرف اول و آخر فعالان هر حوزه انتخابیه برای معرفی کاندیدا ملاک عمل باشد بنابراین افرادی که شرایط حضور در انتخابات را در خود می بینند، اقدام به ثبت نام کنند و در پایان نیز به در هر حوزه به یک شخص مشترک برسید.

وی تاکید کرد: با مخالفت و رد یکدیگر، خود را تضعیف نکنید زیرا این اقدام جناح مقابل را تقویت می‌کند و رقیب از حل و هضم ما بهره خواهد برد.

موسوی لاری عنوان کرد: پیشنهاد می کنم بعد از بررسی صلاحیت‌ها، ببینیم چه کسی در این اردوگاه می‌تواند جلو بیفتد و رای و نظر مردم را با خود همسو کند که در این راستا نظر من با نیروهای اصلاح طلب خوش فکری است که توان انجام این کار را دارند.

وی افزود: چنین افرادی باید از حوزه های انتخابیه جلو بیفتند و بقیه باید از آنها حمایت کنند تا افکار عمومی با آنها همراه شوند و در این مسیر کاری به اردوگاه رقیب نیز نداریم زیرا ما هشت سال کارنامه داریم و حاضریم در هر زمینه‌ای که بگویند با هم بحث کنیم.

اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد باید به قانون عمل کند

رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان با اشاره به اعلام نتایج صلاحیت کاندیداها در مرحله بعدی انتخابات گفت: قانون اساسی تکلیف همه را روشن کرده و اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد باید به قانون عمل کند.

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری،  در جمع دانشجویان دانشگاه یزد اظهار داشت: کاندیداها، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باید در برابر رد صلاحیت خود به مرّ قانون عمل کنند.

وی در عین حال، صلاحیت کاندیداها را نیز حق الناس خواند و تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم با نحوه فعالیت خود، شرایط بی‌اعتمادی مردم را فراهم نکنند.

موسوی لاری تصریح کرد: دانشجویان انتخابات را به محلی برای تضارب آرا و بیان دیدگاه‌ها تبدیل کنند و مسئولان نیز عرصه را به نحوی باز بگذارند که مردم با آگاهی به جای رای دادن به اقوام خود، به کسی رای دهند که افکار عمومی و خواسته های مردم با آنها همراه باشد.

موسوی لاری ادامه داد: راهبردی که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم پیش روی خود قرار داده اند این است که در هر حوزه انتخابیه، افراد خوش فکر انتخاب شوند و در نهایت فرد مورد نظر به شورای مشورتی اصلاح طلبان تهران معرفی شود و آن فرد مورد حمایت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: افرادی که در لیست اصلاح طلبان قرار می گیرند افرادی خوش فکر هستند اما اصلاح طلبان نباید در حوزه خود با یکدیگر رقابت کنند و باید خوش فکرترین شخص وارد رقابت انتخاباتی شود و همه از او حمایت کنند.

موسوی لاری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دیدگاه‌های اصلاح طلبی و اصولگرایی پرداخت و افزود: اصولگرایی و صلاح طلبی در مقوله های مختلف سیاست، فرهنگ و اقتصاد تفاوت دیدگاه دارند اما هدف آنها یکی است و فقط در اجرا متفاوت هستند و همه هدف سربلندی انقلاب اسلامی را دنبال می کنند.

وی بیان کرد: دولت‌ها نیز هر کدام به پشتوانه احزاب روی کار آمدند و یکی دولت آقای هاشمی بود، یکی دولت اطلاحات بود، یکی دولت احمدی نژاد و یکی هم آقای روحانی که هر کدام برای کارآمدی دولت و کشور نسخه پیچیدند.

موسوی لاری تاکید کرد: هر دولت کارنامه دارد و این کارنامه از طرف اصلاح طلبان قابل دفاع است زیرا تنش زدایی در سیاست خارجی این دولت کمک کرد دشمنان جمهوری اسلامی کمتر و دوستانش بیشتر شوند و شرایطی پیش آمد که از پتانسیل‌های دنیا استفاده کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار