دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در حوزه‌های انتخابیه استان یزد، تمام فرآیندهای انتخابات به جز مرحله اخذ رای به صورت مکانیزه و رایانه‌ای انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۶۲۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 12 January 2016

به گزارش تابناک یزد،مصطفی سالاری،  در نشست آموزشی، توجیهی هیئت‌های اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه تفت و میبد اظهار داشت: زیرساخت‌های نرم‌افزاری لازم برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند در شعبه‌های اخذ رای استان فراهم شده است.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری یزد ادامه داد: هدف ستاد انتخابات استان یزد این است که با تلاش فراوان و فراهم کردن زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم، زمینه حضور و مشارکت بالای مردم را در دو انتخابات مهم پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم کند.

سالاری با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون 32 دوره انتخابات برگزار شده است، تصریح کرد: این انتخابات‌ها شامل چهار دوره مجلس خبرگان رهبری، 9 دوره مجلس شورای اسلامی، 11 دوره انتخابات ریاست جمهوری، چهار دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و چهار دوره همه‌پرسی در مقطع زمانی اوایل انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اهمیت همزمانی برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: در سطح کشور هزار و 63 حوزه انتخابیه و 207 حوزه انتخابیه اصلی داریم که از این تعداد، استان یزد با چهار نماینده‌ای که به مجلس شورای اسلامی می‌فرستد، دارای چهار حوزه انتخابیه اصلی در شهرستان‌های یزد، مهریز، تفت و اردکان است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد عنوان کرد: از نظر تعداد ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از رشد 62 درصدی برخوردار بودیم و 11 نفر برای این مجلس در استان یزد اعلام آمادگی کردند.

سالاری اظهار داشت: در بحث تعیین صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی توسط هیئت‌های اجرایی استان نیز با رشد 97 درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری یزد ادامه داد: با پایان یافتن تعیین صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی توسط هیئت‌های اجرایی استان یزد، بررسی صلاحیت‌ها توسط هیئت‌های نظارت استان یزد و شورای نگهبان از 19 دی‌ماه آغاز شده و تا تاریخ 26 دی ادامه خواهد داشت و در 27 دی‌ماه، نتایج صلاحیت‌ها به صورت کتبی و محرمانه به داوطلبان اعلام می‌شود.

فرماندار تفت نیز در این نشست آموزشی به ارائه گزارشی از بررسی صلاحیت نامزدها در حوزه انتخابیه تفت و میبد پرداخت.

محمود زارع‌رشکوئیه با اشاره به افزایش دو برابری تعداد ثبت‌نام کنندگان در حوزه انتخابیه تفت و میبد نسبت به دوره قبل اظهار داشت: با وجود این افزایش از بین 39 داوطلب حضور در مجلس شورای اسلامی، صلاحیت 38 نفر به تایید هیئت اجرایی این حوزه انتخابیه رسید و از تعداد ثبت‌نام کنندگان تنها یک نفر از شرکت در انتخابات انصراف داد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حضور حداکثری مردم و وحدت‌آفرینی آنها، حماسه سیاسی دیگری در هفتم اسفندماه سال جاری در نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار