استاندار یزد با انتقاد از مشخص نبودن وضعیت گردشگری یزد، گفت: در موضوع گردشگری آنگونه که باید اجماع نیست و طرح‌های موجود نیز تعیین تکلیف نشده است.
کد خبر: ۱۷۴۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 02 February 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی در نهمین نشست ستاد سرمایه‌گذاری یزد با موضوع بررسی گردشگری در استان اظهار داشت: استان یزد ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی در حوزه گردشگری دارد اما به نظر می‌رسد آنگونه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود و فعالیت‌های اصلاحی زیبنده استان نیست.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی بافت تاریخی یزد و ضرورت تکمیل آن ادامه داد: جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در این حوزه به نظر نیاز به زیرساخت‌ها و مطالعاتی دارد که بر حسب نیاز گردشگران باید انجام و به نتیجه برسد.

این مسئول افزود: وقتی صحبت از هدف‌گذاری برای جذب و پذیرش یک میلیون گردشگر خارجی می‌شود باید امکانات و زیرساخت‌ها فراهم باشد و آنچه که لازم است از اماکن اقامتی، راهنمای تور، مراکز خرید و ... در طرحی مدون دیده شده باشد.

وی بیان داشت: آنچه که باید منطبق با طرح و هدف و برنامه ما باشد تطابق هدف‌گذاری با روش کار و زمان تحقق آن است.

این مسئول اضافه کرد: بازسازی و مرمت 740 هکتار از بافت تاریخی به کف‌سازی و مرمت دیوار چند محله منجر نمی‌شود و باید برنامه‌ای زمانبندی شده باشد تا با تامین اعتبار ظرف مدت معینی بتوان به پایان کار رسید و ساماندهی بافت عملا اجرایی شود.

استاندار یزد اضافه کرد: در این سال‌‌‌‌‌‌ها اعتبارات پایین بوده و به همین اعتبارات کم نیز اکتفا شده که نه با طرح ساماندهی و بازسازی بافت قدیم مطابقت داشته و نه برنامه‌ریزی درستی در این زمینه شده است.

وی با اشاره به وجود نقایص قانونی در سر راه اجرای طرح گفت: بررسی شود تا اگر مانع قانونی وجود دارد و یا لازم است حمایت قانونی در جایی صورت گیرد پیشنهاد ماده و تبصره آن را به مجلس شورای اسلامی بدهید و موارد قانونی را نیز حل کنید.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه بافت تاریخی یزد زنده است و باید زندگی در آن جریان داشته باشد گفت: زنده بودن بافت تاریخی ویژگی‌های خاص خودش را دارد که هم ابزار قانونی می‌خواهد و هم شرایطی باشد تا ساکنان آن میل و رغبت برای سکونت داشته باشند.

وی تصریح کرد: البته این نقایص باید تا پیش از اقدام برای ثبت جهانی انجام می‌شده اما اکنون نیز دیر نشده و با تشکیل کارگروه ویژه در این زمینه روند کار را سرعت بدهید و نتیجه طرح را تعیین تکلیف کنید.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت فراهم کردن امکانات مورد نیاز گردشگران در بافت تاریخی یزد گفت: بافت تاریخی منحصر به مسجد جامع تا محله فهادان و زندان اسکندر نیست و باید بقیه این 700 هکتار را نیز با برنامه جلو برد که قابلیت اجرا و عملیاتی داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از اینکه فقط اسم طرح بازسازی و مرمت روی بافت تاریخی مانده است گفت: بخشی از بافت در حال تخریب است و رها شده و بخشی دیگر در حال بازسازی که نشان از بی‌برنامگی و بلاتکلیفی دارد و زیبنده استان با این پیشینه معماری نیست.

میرمحمدی با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری در استان اظهار داشت: گذر از روند سرمایه‌گذاری و اخذ مجوزها در استان پروسه پیچیده‌ای دارد که انتظار می‌رود با بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از مرکز سرمایه‌گذاری استان، روند اخذ مجوزها و پهنه‌بندی‌ها در این زمینه تسریع یابد و ناهماهنگی و پروسه طولانی حذف شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار