کد خبر: ۱۷۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 07 February 2016
به گزارش تابناک یزد، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد گفت: براساس برنامه پنجم توسعه باید 24 پایگاه اورژانس در استان ساخته شود که متاسفانه در طول برنامه تنها سه پایگاه ساخته شده و 21 پایگاه از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم.

احمد دهقان  با اشاره به وضعیت نسبتاً خوب اورژانس استان، از ساخت تنها سه پایگاه اورژانس از مجموع 24 پایگاه در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه برای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: 42 پایگاه اورژانس پیش‌ بیمارستانی در استان با برخورداری از قریب 300 پرسنل عملیاتی و حدود 60 خودروی امدادی وجود دارد که براساس استانداردهای موجود تمامی راه‌های مواصلاتی استان را پوشش می‌دهند.

وی تصریح کرد: 27 مورد از پایگاه‌های استان در جاده‌ها، مستقر و مابقی نیز اورژانس پیش‌بیمارستانی شهری هستند. هر چند شرایط اورژانس یزد در مقایسه با شرایط کشور، وضعیت نسبتاً خوبی دارد ولی کمبودهایی نیز در استان وجود دارد.

دهقان با بیان اینکه در حال حاضر 2 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی به صورت خیری در منطقه شهرک رزمندگان و آزادشهر در حال ساخت است، افزود: پایگاه شهید ذوالفقاری شهرک رزمندگان جزو بزرگ‌ترین پایگاه‌های پیش‌بیمارستانی کشور محسوب خواهد شد و پایگاه جوکار منطقه آزادشهر نیز یک پایگاه آموزشی نیز خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط پسابرجام، این پایگاه‌ها با تامین اعتبار از سوی وزارت متبوع، طی سال‌های آتی ساخته شود.

دهقان با اشاره به برخی شاخص‌های ارزیابی عملکرد اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی، یکی از مهمترین این شاخص‌ها را زمان حضور بر بالین بیمار ذکر کرد و گفت: خوشبختانه این شاخص در شهرهای یزد به طور متوسط حدود شش دقیقه و در جاده‌ها نیز قریب 12 دقیقه است که شاخص مناسبی است.

وی، متوسط عمر ناوگان اورژانس استان یزد را پنج سال ذکر کرد و گفت: خوشبختانه با رفع تحریم‌ها به تدریج خودروهای جدید در حال جایگزین شدن است که در این رابطه نیز تاکنون هشت خودروی آمبولانس بین شهرستان‌های استان توزیع شده ‌است و امیدواریم تا یک سال آینده کلیه ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی استان نوسازی شود.

این مسئول با اشاره آمادگی اورژانس یزد برای خدمات‌رسانی به همشهریان و مسافران در ایام نوروز، گفت: طرح نوروزی پایگاه‌های اورژانس تقریباً از اواخر اسفند آغاز خواهد شد ولی قبل از آن وضعیت، پایگاه‌ها بازبینی و مشکلات احتمالی از جمله مشکل دارویی رفع می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار