فرماندار تفت خبر داد:
فرماندار تفت از مشارکت بیش از 84 درصدی مردم تفت و میبد در انتخابات خبر داد و گفت: در حوزه انتخابیه تفت یکی از حماسی‌ترین انتخابات‌ها در طول دو دهه اخیر برگزار شد.
کد خبر: ۱۸۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶ 29 February 2016
به گزارش تابناک یزد، محمود زارع رشکوئیه اظهار داشت: حوزه انتخابیه تفت شامل شهرستان‌های تفت و میبد در روز هفتم اسفندماه شاهد حضور پرشور مردم و ثبت افتخاری برای این منطقه از استان یزد بود.

وی بیان کرد: مردم در این دو شهرستان، حضوری حداکثری داشتند به نحوی که میزان مشارکت مردم بر اساس آمارها، 84.08 درصد اعلام شد.

فرماندار تفت با بیان اینکه حوزه انتخابیه تفت در مجموع 86 هزار و 417 نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات داشت، عنوان کرد: از این تعداد، 72 هزار و 666 نفر پای صندوق‌های رای آمدند و نمایندگان خود را در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات این حوزه، در دور اول مشخص و کمال دهقانی فیروزآبادی راهی مجلس شد، خاطرنشان کرد: نفر اول منتخب مردم با 27 هزار و 480 رای و کسب 40.21 درصد آرا به مجلس راه یافت.

زارع رشکوئیه با بیان اینکه در این حوزه انتخابیه 14 نفر کاندیدا بودند، یادآور شد: قاسم روانبخش با 20 هزار و 356 رای و حمیدرضا امینی بفروئی با 3 هزار و 952 رای بعد از نماینده منتخب مردم، بیشترین آرا در این حوزه انتخابیه را از آن خود کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مردم حوزه انتخابیه تفت در انتخاب نماینده مجلس خبرگان رهبری نیز مشارکت خوبی داشتند، عنوان کرد: در استان یزد دو نفر کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند که مردم تفت به آیت‌الله ابوالقاسم وافی یزدی 19 هزار و 528 رای و به حجت‌الاسلام محمودرضا محصل همدانی 5 هزار و 369 رای دادند.

زارع رشکوئیه خاطرنشان کرد: مردم میبد نیز 32 هزار و 312 رای به آیت‌الله وافی و 7 هزار و 494 رای به حجت‌الاسلام محصل همدانی دادند.

به نقل از فارس، فرماندار تفت با بیان اینکه این شهرستان طی دو سال گذشته با توجه به درگذشت حجت‌الاسلام مرحوم یحیی‌زاده از نماینده محروم بود، عنوان کرد: امیدواریم نماینده منتخب مردم تفت و میبد بتواند برای مردم این دو شهرستان منشأ خدمات باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار